Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Oddělení: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí úterý Středa čtvrtek Pátek Pustit a vrátit se Spisovatelka a duchovní vůdkyně Caroline Oakesová vnímá kontemplativní praxi jako jádro Ježíšova rytmu služby. Jeho příklad nás učí odpoutat se od svých soudů a očekávání, abychom se mohli vrátit do Boží přítomnosti: Evangelijní zprávy nám ukazují, že Ježíš sám žil touto kontemplativní praxí, modlitbou za slovy, praxí "vnitřního pokoje", když se často vydával sám ... někdy byl v modlitbě i přes noc.... Posluchači autorů evangelií z prvního století by okamžitě pochopili, že Ježíš si záměrně a důsledně vyhrazuje čas na to, aby byl "v" mocné a formující Božské přítomnosti jako způsob, jak si uvědomit a naladit se na pohyb Božského uvnitř a všude kolem.... Když si všimneme Ježíšových časů duchovní obnovy, které se prolínají celým obloukem jeho služby - od jeho učení, uzdravování a nasycení čtyř a pěti tisíc následovníků až po jeho poslední slova při poslední večeři, v Getsemanech a na kříži - začneme si všímat definitivního vzorce Ježíšovy praxe jako jakéhosi plynulého rytmu tam a zpět. Je zde neustálé zastavování, aby se člověk zbavil (což učenci nazývají kenosis, neboli vyprázdnění) egoistických vazeb, strachu, odsudků nebo očekávání, a pak se znovu a znovu vrací do Boží přítomnosti. Pustit se. Návrat. Pustit. A Božské je tím jediným bodem, ke kterému se Ježíš v tomto modlitebním rytmu zastavení, uvolnění a návratu neustále vrací. To je Ježíšův vzorec pro probuzení - jeho vzorec pro něj samotného i pro jeho následovníky..... Je to Ježíšova praxe pro prohloubení uvědomění a naladění duše na naši nejvnitřnější podstatu, na Božské v nás. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Detachment: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Let Go and Return Writer and spiritual director Caroline Oakes perceives contemplative practice at the heart of Jesus’ rhythm of ministry. His example teaches us to detach from our judgments and expectations so that we can return to Divine presence: Gospel accounts show us that Jesus himself lived this contemplative, prayer-beyond-words, “inner room” practice as he often ventures out alone … sometimes being in prayer through the night…. The gospel writers’ first-century audience would immediately understand that Jesus was intentionally and consistently making time to be “in” the powerful and formative Divine Presence as a way to become aware of, and attune to, the movement of the Divine within and all around.… When we notice Jesus’ times of spiritual renewal interspersed as they are throughout the arc of his ministry—from his teaching, healing, and feeding of the four and five thousand followers, to his last words at the Last Supper, in Gethsemane, and on the cross—we begin to notice the definitive pattern in Jesus’ practice as a kind of flowing back-and-forth rhythm. There is a continual pausing to let go (what scholars call kenosis, or emptying) of egoic attachments, fear, judgment, or expectations and then a returning to the Divine Presence again and again. Let go. Return. Let go. And the Divine is the one-pointed focus to which Jesus returns ceaselessly in this prayer rhythm of pause and release and return. This is Jesus’ formula for waking up—his formula for himself and for his followers.… It is Jesus’ practice for deepening the soul’s awareness of and attunement with our innermost essence, the Divine within. Fr. Richard Rohr, OFM |
Caroline Oakes, Practice the Pause: Jesus’ Contemplative Practice, New Brain Science, and What It Means to Be Fully Human (Minneapolis, MN: Broadleaf Books, 2023), 33, 34.