Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Mariin čin překonávající strach
Když Maria vyslechla posvátné slovo, nerozmýšlela se, ale okamžitě jednala: „spěchala do hor do města Judova“ (Lk 1,39). Není zde žádná zmínka o plánování, doprovodu, dopravním prostředku nebo obtížích cesty. Jako Abraham a okřídlený Merkur se pohybovala s činem k činu, který vyžadovala její příbuzná. Události samy budou jejím průvodcem a učitelem. Nepotřebuje si to předem promyslet a naplánovat; plán jí bude dán od Boha prostřednictvím životních událostí. Realita je její učitelkou. Proto byla schopna slyšet anděly. A proto byla schopna slyšet Alžbětu. Rozhodný čin povznesený nad naše strachy nám dává pocit vlastní síly a síly Boha v nás. Na Alžbětino zvolání velikým hlasem: „Požehnaná jsi nade všechny ženy … A blahoslavená, která uvěřila, že se splní to, co jí bylo řečeno od Pána,“ (Lk 1,42.45) Maria neodpovídá odmítnutím nebo falešnou pokorou. Maria je žena, která má hluboce v moci sebe samu. Dokáže s klidem držet svou sílu, protože ví, že je to síla shůry. Jejím úkolem je, aby ji ve svém zpěvu Magnificat třímala, nabízela a hrdě hlásala. Tato žena zná své hranice, svůj střed a svůj dar. Její důstojnost není zasloužená nebo dosažená. Prostě je. | Mary’s Action Beyond Fear
Upon receiving the sacred word, Mary does not contemplate, she acts immediately: She “went as quickly as she could to a town in the hill country” (Luke 1:39, JB). There is no mention of planning, companionship, means of travel or encountered difficulties. Like Abraham and winged Mercury, she moved with the action, toward the action of her cousin’s need. The events themselves will be her guide and teacher. She does not need to figure it out and plan accordingly; the plan will be given by God through life’s encounters. Reality is her teacher. That is why she could hear angels. And that is why she could hear Elizabeth. Decisive action beyond our fears gives us a sense of our own power and the power of God within us. Mary offers no refusal or false humility to Elizabeth’s “loud cry”: “Of all women you are the most blessed.... Yes, blessed is she who believed that the promise made her by the Lord would be fulfilled” (Luke 1:42, 45, .JB). Mary is a woman who is profoundly self-possessed. She can hold her power comfortably because she knows it is from Beyond. It is hers to hold and offer, to proudly acclaim in the Magnificat. This woman knows her boundaries, her Center and her gift. Her dignity is not earned or attained. It is. from Radical Grace, “A Masculine Magnificat”
|
Pokud chceš tyto denní meditace Richarda Rohra z knihy "Radikální milost" dostávat do své mailové schránky, napiš na iv.hudec(et)gmail.com
„Cíl, který je pro mladého člověka zcela normální,
se pro starého stává neurotickou překážkou“ (C.G.Jung)
Stojíme na prahu změn, jak ve společnosti, tak ve světě, stejně tak i v církvi.
Tato skutečnost na nás klade mimořádné nároky. Uvědomuje si tuto naši úlohu ve světě, ve kterém žijeme. Chceme dostát odpovědnosti, která nám byla svěřena. Nejsme na to sami. Učíme se stát bok po boku jeden druhému. Pohybujeme se po horizontále konkrétního života a zároveň jsme pevně ukotveni vzhůru. Jednak jsme si vědomi vlastní zranitelnosti a stínu, ale také zároveň s tím jsme si vědomi, že jsme součástí velkého příběhu stvoření. To nás zbavuje přílišného lpění na výkonu, úspěchu a stoupání. Zjišťujeme, že všechno má v našem životě místo, naše vítězství i nezdary, rány i uzdravení, radost i bolest, život i smrt. Všechno se nám postupně stává dobrými životními učiteli, a stávali se z nás moudří mužové.
O to nám tady jde. Tímto chceme obohacovat svět, ve kterém se odehrává náš život.
P. Petr Glogar