Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Pouštní mystikové: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí úterý Poušť Čtvrtek Pátek Zpěv žalmů Emerita fakulty Cynthia Bourgeaultová již dlouho přijímá zpívání žalmů jako mocnou, ztělesněnou duchovní praxi. Popisuje, jak se tato praxe poprvé objevila u pouštních mnichů raného křesťanství: Obvyklým schématem bylo recitování žalmů (samozřejmě zpaměti, protože texty i schopnost je číst byly spíše výjimkou než pravidlem) prokládané nějakou jednoduchou prací, jako je například pletení provazu. V závislosti na konkrétní formě mnišské organizace (poustevna, sketa nebo klášter) mohla být tato osamělá žalmová modlitba doplněna pravidelnými společnými bohoslužbami, při nichž se žalmy opět přednášely jako součást liturgického slavení. V pozdější mnišské tradici je silná živá vzpomínka na to, že tito první mniši recitovali všech 150 žalmů za den. I když to může být přehnané, naznačuje to, že jádrem duchovní praxe byla víceméně nepřetržitá recitace žalmů během bdělé doby. Odříkávání žalmů bylo téměř tak pravidelné jako dýchání. Víme, že způsob tohoto recitování pravděpodobně zahrnoval určitou formu zpěvu, a to díky konkrétní poznámce pouštního otce Evagria (345-400): "Modlit se bez rozptýlení je velká věc, ale zpívat žalmy bez rozptýlení je ještě větší." [1] ... V těchto nejstarších mnišských tradicích tedy žalmy - ať už zpívané o samotě nebo ve shromáždění - tvořily základ nejen pro oslavu a zvěstování, ale i pro vstup do kontemplativní modlitby a dílo vnitřní proměny soustředěním mysli do slov žalmu. Staly se hlavním stavebním kamenem, jehož prostřednictvím se dosahovalo a udržovalo anamnézy, živé paměti. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Desert Mystics: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Chanting Psalms CAC faculty emerita Cynthia Bourgeault has long embraced chanting psalms as a powerful, embodied spiritual practice. She describes how this practice first emerged from the desert monks of early Christianity: The usual pattern was to recite the psalms (from memory, of course, since both texts and the ability to read them were the exception rather than the rule) interspersed with some simple work such as the plaiting of rope. Depending on the particular form of monastic organization (hermit, skete, or monastery), this solitary psalmody might be augmented by periodic community worship, where the psalms would again be proclaimed as part of the liturgical celebration. There is a strong living memory within later monastic tradition that these early monks recited all 150 psalms in a day. While this may be an exaggeration, it does suggest that the core spiritual practice was a more or less continuous recitation of the psalms during the waking hours. Reciting the psalms was almost as regular as breathing. We know that the manner of this recitation probably involved a form of chanting because of a specific comment made by the desert father Evagrius (345–400): “It is a great thing to pray without distraction but to chant psalms without distraction is even greater.” [1] … Within these earliest monastic traditions, then, the psalms—whether chanted alone or in the assembly—formed the basis not only for celebration and proclamation, but for an entrance into contemplative prayer and the work of inner transformation by focusing the mind within the words of the psalm. They became the chief building blocks through which anamnesis, living memory, was attained and maintained. Fr. Richard Rohr, OFM |
[1] Evagrius, in The Desert Christian: Sayings of the Desert Fathers: The Alphabetical Collection, trans. Benedicta Ward (New York: Macmillan, 1980), 64.
Cynthia Bourgeault, Chanting the Psalms (Boston, MA: New Seeds Books, 2006), 20–21.
To learn about multiple ecumenical and contemporary forms of chant, visit https://wisdomwaypoints.org/chant/