Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Františkánská cesta: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí úterý Středa čtvrtek Pátek Františkánské lectio Páter Dan Riley představuje františkánský způsob praktikování Lectio Divina: "Škola", ze které pocházím - františkánský způsob - našla většinu svých učeben a knih na tržištích a ve tvářích chudých; na svazích hor v horských samotách a v očích malomocných; ve velkých městech, malých městech a na univerzitách; v posvátných prostorách i na každodenních místech. Ať už se jednalo o jednoho člověka, jedno místo nebo jeden okamžik, františkánská dispozice je taková, že Boží vláda je vždy na dosah; bohatství Boží slávy je přítomno zde a všude. Každé stvoření je pozůstatkem Božího stvořitelského působení a výrazem Božího láskyplného slova. To je požehnání františkánské lectio..... Lectio znamená číst, soustředit se nebo naslouchat dostatečně dlouho a hluboce, aby se objevila krása, hloubka a propojení; pokoj a svoboda inspirují k činnosti a službě. Svatý Bonaventura popisuje spravedlnost jako "navrácení původní krásy tomu, co bylo zdeformováno". [1] Františkánské Lectio nás inspiruje k tomu, abychom jasněji viděli původní krásu a pak z této pravdy přirozeněji žili v průběhu času. Myslím, že skutečná svoboda pramení z našeho zakořenění v kráse.... František četl a učil se o Bohu všude, i mimo kostel nebo školní třídu, a reagoval na slovo tak, jak bylo živé ve všem..... Slovo a svět - to je přece náš domov a my nacházíme způsoby, jak se rozhodnout žít zde společně s druhými. Musíme vzít do rukou Bibli a zároveň náš svět, držet je a nechat je, aby nás držely, něžně a jemně je otevřít a začít jimi listovat, ale jen tak, jak se nám samy nabízejí. Musíme se dívat všem a všemu do tváře a žasnout nad tím, jak se na nás dívá Boží tvář. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Franciscan Way: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Franciscan Lectio Father Dan Riley presents a Franciscan way of practicing Lectio Divina: The “school” I come from—the Franciscan way—found most of its classrooms and books in marketplaces and in the faces of the poor; on the hillsides in mountain seclusion and in the eyes of lepers; in big cities, small towns, and universities; in sacred spaces and everyday places. Whether it was one person, one place, or one moment, the Franciscan disposition is that the reign of God is always at hand; the richness of God’s glory is present here and everywhere. Each creature is a vestige of God’s creative action and an expression of God’s loving Word. This is the blessing of Franciscan Lectio…. Lectio is about reading or focusing or listening long enough and deeply enough so that beauty, depth, and connectivity emerge; peace and freedom inspire action and service. St. Bonaventure describes justice as “the returning to its original beauty that which has been deformed.” [1] Franciscan Lectio inspires us to see original beauty more clearly and then to live out of that truth more naturally over time. I think that true freedom flows out of our rootedness in beauty…. Francis was reading and learning about God everywhere, beyond the church or the classroom, and responding to the Word as it was alive in everything…. Word and world—indeed this is our home, and we are finding ways to choose to live here together with one another. We need to pick up the Bible and at the same time our world, holding them and letting them hold us, tenderly and gently opening and beginning to page through them, but only as they offer themselves to us. We need to look everyone and everything in the face and be amazed at the face of God looking back at us. Fr. Richard Rohr, OFM |
[1] Bonaventure, Collations on the Six Days (Hexaëmeron), 1.34. See The Works of Bonaventure: Cardinal, Seraphic Doctor, and Saint, vol. 5, trans. José de Vinck (Paterson, NJ: St. Anthony Guild Press, 1970), 17.
Dan Riley with Stephen Copeland, Franciscan Lectio: Reading the World through the Living Word (Brewster, MA: Paraclete Press, 2022), 15–16, 17.