Prorocká cesta: Láska a osvobození: Týdenní shrnutí
Neděle Důvod, proč mohou proroci tak jasně a silně mluvit v přítomnosti, je ten, že posuzují přítomnost ze všech míst, ze všech míst budoucnosti. Proroci viděli budoucnost. Jinými slovy, viděli, kam Bůh lidstvo vede. -Richard Rohr
Pondělí Miriam vyloudil kadenci, která se nepodobá žádné jiné, nespoutanou a svobodnou. Ženy sáhly po vlastních bubnech a přidaly se k písni. Prorok začal zpívat, harmonie se stupňovaly a hlasitost se zvyšovala, jak se její ženy dostávaly do formace. Prorokyně, jatá moudrostí, skládala osvobozující texty. -Kelley Nikondeha
Úterý Židovským prorokům bylo jedno, jestli se na ně ostatní dívají jako na konzervativní nebo liberální. Některým připadali jako "konzervativci" hlásající náboženství starých časů. Jiným připadali jako "liberálové" zpochybňující status quo. -Richard Rohr
Středa Nechtěla nazývat správným to, co je špatné, přijatelným to, co je nesnesitelné, dobrým to, co je špatné, a Boží vůlí to, co je utlačující.... Ne, Kateřina Sienská nazvala hrozné hrozným a bezbožné bezbožným a tímto činem vyzývá každé století po ní ještě, stále a vždy k témuž. -Joan Chittister
čtvrtek Jestliže je mým úkolem nést kousek hnutí vpřed a pomáhat budovat něco nového, pak to pokorně přijímám. I já chci laskavější svět, láskyplnější svět, svět, v němž spravedlnost a soucit zahrnují každého. Prostřednictvím Harriet Tubmanové, vás, mě a duchaplných písní zpívaných v neděli ráno v černošských kostelech Mojžíš znovu povstává. -Spring Washam
Pátek Proroci brojí proti uctívání modly a mluví o smrti a zkáze. Když však proroky čteme znovu a znovu, zaráží nás jejich směřování "o tři kroky vpřed", tedy spravedlnost, milosrdenství, útěcha a láska. -Richard Rohr
Jsem tady, naslouchám
Básnířka mluveného slova Amena Brownová odpovídá na otázku: "Jak poznáš, že slyšíš od Boha?".
Otázala se: "Jak poznáš, že slyšíš od Boha?" Nevěděla jsem, jak to vysvětlit … Moje slova mi nikdy nepřipadala tak malá, tak zbytečná, tak neschopná
Chtěla jsem říct Polož si ruku doprostřed hrudi cítíš tam rytmus Chtěla jsem říct, že svatý text najdeš na tolika místech Na pomačkaných stránkách Písma svatého V zaprášených zpěvnících V záhybech babiččina úsměvu …
Božské uši jsou tu pro děti pro přistěhovalce, pro uprchlíky pro deprimované, pro osamělé pro snílky pro vdovy, sirotky pro utlačované a bezmocné Těm, kdo se chystají udělat nepořádek nebo se ocitli uprostřed úklidu Boží uši špína neděsí Bůh je zahradník Bůh ví, že věci nemohou růst bez slunce, deště a půdy ...
Chci jí říct, že Bůh vždycky čeká Trvá, až se zavřou dveře a nezazvoní telefon a my jsme konečně sami Bůh stále říká Mám tě rád Jsem tady Neodcházej, zůstaň Prosím
Snažím se vysvětlit, jak nás Bůh prosí aby jsme důvěřovali aby jsme milovali aby jsme naslouchali že Boží hlas je melodie a basové linky a šepot a hřmění a milost
Někdy, když se modlím, myslím na ni Jak hlas Boží doutnal v samotné její otázce Jak je nás tolik jako ona Jako já Právě jako ty stále hledáme stále se ptáme, stále pochybujeme Vím, že nemám všechny odpovědi Vím, že je nikdy mít nebudu že někdy to nejlepší, co můžeme udělat, je položit si ruce doprostřed hrudi cítit tam rytmus Ztlumit hluk v našich myslích, v našich životech a zašeptat, Bože cokoliv chceš říct jsem tady poslouchám
Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Prophetic Path: Love and Liberation: Weekly Summary
Sunday The reason prophets can speak so clearly and strongly in the now is because they judge the now from, of all places, the future. Prophets have seen the future. In other words, they have seen where God is leading humanity. —Richard Rohr
Monday Miriam pounded out a cadence unlike any other, unfettered and free. Women reached for their own drums and joined the song. The prophet started singing, harmonies building and volume increasing as her women got into formation. The prophet, yoked with wisdom, composed liberation lyrics. —Kelley Nikondeha
Tuesday The Hebrew prophets did not care if others looked on them as conservative or liberal. To some, they looked like “conservatives” preaching old-time religion. To others, they looked like “liberals” questioning the status quo. —Richard Rohr
Wednesday She would not call what was wrong right, what was intolerable acceptable, what was bad good, what was oppressive God’s will…. No, Catherine of Siena called the terrible terrible and the ungodly ungodly and in that act calls every century after her yet, still, and always, to do the same. —Joan Chittister
Thursday If my task is to carry a piece of the movement forward, and to help build something new, then I humbly accept it. I too want a kinder world, a more loving world, a world in which justice and compassion include everyone. Through Harriet Tubman, you, me, and the spirited songs sung on Sunday mornings in Black churches, Moses is rising again. —Spring Washam
Friday The prophets rail against idol worship and speak about death and destruction. But when we read the prophets again and again, we are struck by their “three steps forward” direction of justice, mercy, consolation, and love. —Richard Rohr
I’m Here, I’m Listening
Spoken word poet Amena Brown responds to the question, “How do you know when you’re hearing from God?”
She said, “How do you know when you are hearing from God?” I didn’t know how to explain … My words never felt so small, so useless, so incapable
I wanted to say Put your hand in the middle of your chest Feel the rhythm there I wanted to say you will find the holy text in so many places On crinkly pages of scripture In dusty hymnals In the creases of a grandmother’s smile …
God’s ears are here for the babies For the immigrant, for the refugee For the depressed, for the lonely For the dreamers The widow, the orphan The oppressed and the helpless Those about to make a mess or caught in the middle of cleaning one up Dirt don’t scare God’s ears God is a gardener God knows things can’t grow without sun, rain, and soil …
I want to tell her God is always waiting Lingering after the doors close And the phone doesn’t ring And we are finally alone God is always saying I love you I am here Don’t go, stay Please
I try to explain how God is pleading with us To trust To love To listen That God’s voice is melody and bass lines and whisper and thunder and grace
Sometimes when I pray, I think of her How the voice of God was lingering in her very question How so many of us just like her Just like me Just like you Are still searching Still questioning, still doubting I know I don’t have all the answers I know I never will That sometimes the best thing we can do is put our hands in the middle of our chest Feel the rhythm there Turn down the noise in our minds, in our lives And whisper, God Whatever you want to say I’m here I’m listening
Fr. Richard Rohr, OFM |