 
      Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Ježíšovi předkové Najednou uviděli dva muže, Mojžíše a Eliáše, jak s ním mluví.Zjevili se ve slávě a mluvili o jeho exodu, který se chystal naplnit v Jeruzalémě. Lukáš 9,30-31 V malém křesťanském společenství v Nikaragui se každodenně lidé zamýšlejí nad významem Ježíšova proměnění, zejména nad jeho rozhovorem s Mojžíšem a Eliášem. Kněz a básník Ernesto Cardenal píše z prostředí osvobozeneckého hnutí a dělí se o jejich postřehy: TOMÁŠ: "A ti dva mrtví, kteří se objevují vedle něj a kteří jsou velmi šťastní, to proto, abychom viděli, že nezemřeli a že nejen žijí, ale že mají lepší život." FELIPE, Tomásův syn: "To jim také mělo dodat odvahu, protože Ježíš měl být jako oni dva...." Ptali se mě [kněze], proč se jim zjevili Mojžíš a Eliáš, a já jsem jim řekl, že Mojžíš byl velký osvoboditel lidu, že je vyvedl z egyptského otroctví, a Eliáš byl velký prorok, obhájce chudých a utlačovaných, když Izrael znovu upadl do otroctví, se sociálními třídami. Oba byli úzce ztotožňováni s Mesiášem, neboť se říkalo, že Mesiáš bude druhým Mojžíšem a že Eliáš se vrátí na zem, aby odsoudil nespravedlnost jako předchůdce Mesiáše (a Ježíš řekl, že Eliáš již přišel v osobě Jana Křtitele). Shromáždění lidé pokračují ve společném rozjímání o příběhu Ježíšova proměnění a o tom, co znamená společně s Kristem trpět, doufat a povstat. WILLIAM: "Mluví o jeho smrti a jsou také ve slávě, sdílejí tuto jeho slávu. Zdá se mi, že je to proto, že všichni lidé, kteří sdílejí Kristovo utrpení a bojují za jeho věc (za svobodu), budou mít podíl na stejné jeho slávě, jako ti dva proroci. A věřím, že když mluvili o jeho smrti, nemluvili jen o něm, ale také o všech lidech, kteří se spolu s ním budou těšit z téhož šťastného konce." OLIVIA: "Jak to vidím já, vzkříšení je něco, co můžete začít prožívat už v tomto životě. Kristus byl ještě ze smrtelného těla a oni už ho vidí s tím jasem, s tím světlem, které je tak krásné, jaký bude po své smrti, vzkříšený..... Viděli Ježíše takto proměněného už za života kvůli smrti, která ho čeká. A to, co tam viděli, můžete aplikovat na lidi, na lidi, kteří stále trpí. Jsou proměněni jako Kristus, i když to nevidíme, protože ti lidé jsou sám Kristus."... WILLIAM: "Zdá se mi, že vítězství nad smrtí je, když se někdo díky dobru, které vykonal pro druhé, stane součástí budoucího lidstva, které bude vzkříšeno. I když je vaše smrt nejasná a nikdo si ji nepamatuje, zůstáváte ve vědomí lidstva naživu. A to, co učedníci viděli v tomto malém okamžiku, je sláva tohoto budoucího lidstva." přeloženo DeepL | Jesus’ Ancestors Suddenly they saw two men, Moses and Elijah, talking to him. They appeared in glory and were speaking about his exodus, which he was about to fulfill in Jerusalem. —Luke 9:30–31 In a small Christian community in Nicaragua, everyday people reflect on the meaning of Jesus’ transfiguration, especially his conversation with Moses and Elijah. Writing from within the liberation movement, priest and poet Ernesto Cardenal shares their insights: TOMÁS: “And those two dead men that appear beside him and that are very happy, it’s to make us see that they hadn’t died, and they were not only alive, they had a better life.” FELIPE, Tomás’s son: “That was also to give them courage, because Jesus was going to be like the two of them….” They asked me [the priest] why Moses and Elijah appeared, and I said that Moses was the great liberator of the people, that he brought them out of Egyptian slavery, and Elijah was a great prophet, a defender of the poor and the oppressed, when Israel again fell into slavery, with social classes. Both of them were closely identified with the Messiah, for it had been said that the Messiah would be a second Moses and that Elijah would come back to earth to denounce injustices as a precursor of the Messiah (and Jesus said that Elijah had already arrived in the person of John the Baptist). The people gathered continue reflecting together on the story of Jesus’ transfiguration, and what it means to suffer, hope, and rise with Christ together. WILLIAM: “They’re talking about his death, and they’re in glory too, sharing that glory of his. It seems to me it’s because all people who share the sufferings of Christ and struggle for his cause (for freedom) will share in that same glory of his, like those two prophets. And I believe that when they were talking about his death they weren’t talking just about him but also about all people who together with him were going to enjoy that same happy ending.” OLIVIA: “As I see it, the resurrection is something you can already begin to have in this life. Christ was still made of mortal flesh, and they already see him with that brightness, that light so beautiful, the way he’d be after his death, resurrected.… They’ve seen Jesus this way, already transfigured in life because of the death he was going to have. And what they saw there you can apply to the people, the people still suffering. They’re transfigured like Christ even though we can’t see it, because the people are Christ himself.”… WILLIAM: “It seems to me the victory over death is when somebody, because of the good he’s done for others, becomes part of future humanity, which will be resurrected. Even though your death is obscure and nobody remembers it, you stay alive in the consciousness of humanity. And what the disciples saw in that little moment is the glory of that future humanity.” | 
