Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Sůl země Brian McLaren nás vítá u letošního tématu Denních meditací: Být solí a světlem: V roce 2024 jsme se s tématem "Radikální odolnost" zamýšleli nad tím, jak se můžeme odrazit od nezdarů a zůstat silní v těžkých časech. V roce 2025 bychom rádi šli dál než jen k přežití těžkých časů. Rádi bychom se zaměřili na to, abychom byli v tomto světě přítomností, která vyzařuje a ochucuje svět božskou láskou, hřejivou a léčivou přítomností pro svět, který se potýká s mnoha problémy. "Být solí a světlem" bude naším tématem pro denní meditace v roce 2025. Je to kontemplativní způsob vidění světa, který vede k aktivnímu způsobu bytí ve světě jako hřejivá a milující přítomnost, prozářená světlem lásky a pravdy, slaná spravedlností a soucitem, ochucená jako sůl, která uchovává a posiluje vše dobré ve světě. [1] Otec Richard Rohr se zamýšlí nad tím, co znamená žít jako "sůl země": V horském kázání Ježíš říká, že ti, kdo žijí podle blahoslavenství, budou "solí země" (Mt 5,13). Co takovým obrazem myslí? Především neříká, že ti, kdo takto žijí, přijdou do nebe. Říká, že budou určitým druhem daru pro zemi. Jaký mylný výklad byl předáván dál, znovu a znovu! Ježíšovo učení považujeme za soubor receptů, jak se dostat do nebe (i když jsme se jimi neřídili.) Ne, Kázání na hoře a zejména Blahoslavenství jsou souborem popisů svobodného života. Když můžeme plakat, když se můžeme ztotožnit s maličkými, když můžeme uzavírat mír, když můžeme být pronásledováni, a přesto se radovat - pak to děláme správně. Říká, že takto bude vypadat svatost. Když takto jednáme, "Boží vláda je mezi vámi" (Lukáš 17,21). "Když se sůl stane bez chuti, jak s ní můžeme osolit svět?" ptá se Ježíš. Toto poselství se zdá být aktuální zejména dnes. Pokud už nevěříme evangeliu, pokud už nevěříme v nenásilí a bezmocnost, kdo nás pak obrátí? Máme být kvasem světa, ale pokud už nevěříme v evangelium, jakou máme naději, že někomu jinému nabídneme něco nového? Ježíš tím, že nazývá své učedníky "solí země", neříká, že oni jsou ti spasení. Nikdy se nesnaží vytvořit klub "pouze pro členy". Ježíš důsledně říká, že Bůh miluje ty, kdo jsou venku, stejně jako ty, kdo jsou údajně uvnitř; že mezi Ježíšovými nejbližšími následovníky je stejně mnoho milosrdenství venku jako vnitř. Ve skutečnosti neexistují žádní insideři ani outsideři! Ježíš nás vyzývá k tvořivé sebekritice a dává nám schopnost sebeobnovy. Dokud se někteří lidé budou držet převrácené moudrosti evangelia, bude to stačit k ochucení celého pokrmu života. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Salt of the Earth
Brian McLaren welcomes us to this year’s Daily Meditations theme: Being Salt and Light: In 2024 with the theme “Radical Resilience,” we considered how we could bounce back from setbacks and remain strong in difficult times. In 2025, we’d like to go beyond just surviving difficult times. We’d like to focus on being a presence in this world that radiates and flavors the world with divine love, a warm and healing presence to a world that is dealing with so much. “Being Salt and Light” will be our theme for the Daily Meditations in 2025. It’s a contemplative way of seeing the world that leads to an active way of being in the world as a warm and loving presence, radiant with the light of love and truth, salty with justice and compassion, flavorful as salt that preserves and enhances all that is good in the world. [1] Father Richard Rohr reflects on what it means to live as “salt of the earth”: In the Sermon on the Mount, Jesus says that those who live the Beatitudes will be “the salt of the earth” (Matthew 5:13). What does he mean by such an image? First of all, he’s not saying that those who live this way are going to heaven. He is saying that they will be a certain kind of gift for the earth. What a misinterpretation has been handed on, again and again! We think of Jesus’ teaching as a set of prescriptions for getting to heaven (even though we haven’t followed them.) No, the Sermon on the Mount and especially the Beatitudes are a set of descriptions of a free life. When we can weep, when we can identify with the little ones, when we can make peace, when we can be persecuted and still be joyful—then we are doing it right. He’s saying this is what holiness will look like. When we act this way, “the reign of God is among you” (Luke 17:21). “If salt becomes tasteless, how can we salt the world with it?” asks Jesus. That message seems especially true today. If we no longer believe the gospel, if we no longer believe in nonviolence and powerlessness, then who’s going to convert us? We’re supposed to be the leaven of the world, yet if we no longer believe in the gospel, what hope do we have of offering anything new to anyone else? By calling his disciples “salt of the earth,” Jesus isn’t saying they’re the saved ones. He never tries to create a “members-only” club. Jesus consistently says that God loves those on the outside just as much as God loves the supposed insiders; that there’s just as much mercy out there as in here among Jesus’ closest followers. In fact, there are no insiders or outsiders! Jesus calls us to creative self-criticism and gives us the capacity for self-regeneration. As long as some people hold on to the upside-down wisdom of the gospel, it will be enough to flavor the whole meal of life. Fr. Richard Rohr, OFM |
[2] Adapted from Richard Rohr, Jesus’ Alternative Plan: The Sermon on the Mount, 2nd ed. (Cincinnati, OH: Franciscan Media, 1996, 2022), 152–153.