Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Juliána z Norwiche: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Třicátý třetí týden cvičení Autorka Shannon K. Evansová nachází u Juliány z Norwiche vzor, jak rozšířit naše obrazy Boha: Pro Juliánu z Norwiche nebylo ženské zobrazování Boha radikální, podvratné nebo vzpurné. Byly samozřejmé, nevyhnutelné a jasné. Necítila potřebu svá slova obhajovat, prostě napsala to, co jí bylo zjeveno ve viděních: Bůh má mužské vlastnosti a Bůh má ženské vlastnosti. Obojí je důležité. Voilà! Naneštěstí to většina z nás nemá tak jednoduché. Neustále filtrujeme svou teologii skrze to, co považujeme za přípustné. Na rozdíl od dámy Juliány máme tendenci odkázat se spíše na precedent, než se řídit pobídkami vlastní duše. Důvěřujeme více těm, kteří mají autoritu, než sami sobě. Svědectví Juliány z Norwiche nás však vyzývá, abychom byli stateční; abychom se ponořili do svého nitra a zakoušeli Boha ve svých útrobách, nejen v kostelech; abychom zapojili svou duchovní představivost do úsilí o spásu, která nás osvobodí dnes - nejen po smrti.... Spolupracovat s ženskou tváří Boha neznamená zahladit tu mužskou. Nejenže je v našich duchovních představách místo pro obě, ale Juliána z Norwiche by tvrdila, že je zde místo pro obě jednou. Dame Juliana přistupovala k genderovým binaritám hravě, s osvěžující absencí preciznosti. Opakovaně psala věci jako "Ježíš rodí", "on mateřství" a "Ježíš jako Syn i Matka", přičemž si byla plně vědoma toho, že Ten, který našeptává světu existenci, se nepodřizuje genderovým binaritám zavedeným lidskou společností.... Uprostřed našeho vlastního nepohodlí a váhání nabízí Juliána z Norwiche lehkost, jemné ujištění, že Bůh je mnohem větší, než je náš omezený mozek schopen pochopit. Tento Bůh, kterého známe a milujeme - tento Bůh, kterého jsme zakusili - je dost velký na to, aby pojal všechno. Otázkou je, zda dokážeme odložit své obavy a předsudky a přijmout to? Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Julian of Norwich: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Thirty-Three Practice Author Shannon K. Evans finds in Julian of Norwich a model for how to expand our images of God: To Julian of Norwich, feminine depictions of God were not radical, subversive, or rebellious. They were obvious, inevitable, and clear. She didn’t feel the need to defend her words, she simply wrote what was revealed to her in the visions: God has masculine qualities and God has feminine qualities. Both are important. Voilà! Unfortunately, it’s not so easy for most of us. We are constantly filtering our theology through what we consider to be permissible. Unlike Dame Julian, we tend to defer to precedent rather than follow the nudgings of our own souls. We trust those in authority more than we trust ourselves. But the witness of Julian of Norwich asks us to be brave; to dig deep within and experience God in our guts, not just in our churches; to engage our spiritual imaginations in the pursuit of a salvation that sets us free today—not just after death…. Engaging with the feminine face of God does not mean obliterating the masculine one. Not only is there room for both in our spiritual imaginations but Julian of Norwich would argue that there’s room for both at the same time. Dame Julian approached gender binaries playfully, with a refreshing absence of precision. She repeatedly wrote things like “Jesus births,” “he mothers,” and “Jesus as both Son and Mother,” knowing in full confidence that the One who whispered the world into existence does not conform to gender binaries established by human society…. In the midst of our own discomfort and hesitancies, Julian of Norwich offers an ease, a gentle reassurance, that God is much larger than our finite brains can comprehend. This God we know and love—this God we have experienced—is big enough to hold it all. The question is, can we put aside our fears and prejudices and get on board with that? Fr. Richard Rohr, OFM |