Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Modlitební výměna Mystik a teolog Howard Thurman (1899-1981) píše o kontemplativní praxi, kdy si uděláme čas na "soustředění se": Jak je dobré se soustředit! Duchovní ředitelka Caroline Oakesová píše o dopadu věrné praxe "soustředění se": Důvodem, proč si autoři evangelií dali záležet na tom, aby do nich zahrnuli četná vyprávění o Ježíšově návratu do Boží přítomnosti, nebylo to, aby posluchači jejich poselství mohli žasnout nad tím, jak je Ježíš soustředěný v Bohu. Pisatelé evangelií nabízeli těm, kteří budou poslouchat jejich poselství, tehdy i nyní, pozvání, abychom tuto sílu sami zažili způsobem, který je reálný a relevantní pro náš každodenní život a vztahy. Aktivní, angažovaní kontemplativci, kteří mění svět, si už od pouštních matek a otců třetího století uvědomují, jak moc tato výzva evangelia mění život, ba dokonce svět. A my můžeme také.... Duchovní cesta začíná zastavením, soustředěním se v Bohu, a časem se stává neustálou a nepřetržitou modlitbou, uctíváním a spojením s Božským ve vás, které probouzí vaše bytostné já.... Tento opakovaný návrat do našeho středu je jakýmsi pohybem dovnitř a ven, dovnitř a ven, podobně jako dýchání: s nádechem získáváme sílu a klid, možná vhled, možná pocit nespravedlnosti, kterou je třeba napravit, a s výdechem se vracíme zpět do světa, abychom žili podle toho, co nám bylo dáno a co jsme přijali ... Když se věnujete některé z několika soustředěných praktik, které jsou nám dnes k dispozici, praktik, při nichž můžete jen tak být, sami, v tichu, ve vědomí svého nejvnitřnějšího já s Bohem, pak se časem stane něco svatého a mimořádného způsobem, který ... si nedokážeme představit ani předvídat. Blízkost vašeho vnitřního, vztahového života se změní, k sobě samému, k druhým, k Bohu i ke světu kolem vás. Váš vztah k vlastnímu životu se nenápadně, ale hluboce změní. [2] Fr. Richard Rohr, OFM po DeepL upravil Martin | A Prayerful Exchange
Mystic and theologian Howard Thurman (1899–1981) writes of the contemplative practice of making time to “center down”: How good it is to center down! Spiritual director Caroline Oakes writes of the impact of a faithful practice of “centering-in”: The reason the gospel writers made a point to include their many accounts of Jesus returning to the presence of God was not so that those hearing their message could marvel at how centered in God Jesus was. The gospel writers were offering those who would hear their message, then and now, an invitation to experience that power ourselves in ways that are real and relevant to our day-to-day lives and relationships. Active, engaged, world-changing contemplatives since the desert mothers and fathers of the third century have realized how life-transforming, even world-transforming, that gospel invitation is. And we can too…. The spiritual journey begins with a pause, a centering-in-God pause, and over time becomes a constant and ceaseless prayer, an honoring of and a connection with the Divine in you that awakens your essential self…. This returning to our center again and again is a kind of in-and-out, in-and-out movement, like breathing: breathing in, we gather strength and calm, maybe an insight, maybe a sense of an injustice needing to be righted, and then breathing out, we go back out in to the world to live into what we’ve been given and what we’ve received…. When you engage in any one of several centering practices that are available to us today, practices in which you can just be, alone, in quiet, in awareness of your innermost self with God, then over time, something holy and extraordinary happens in ways that … we can’t imagine or foresee. The closeness of your inner, relational life will be changed, to yourself, to others, to God, and to the world around you. Your relationship to your own life will shift subtly but profoundly. [2] Fr. Richard Rohr, OFM |
[2] Caroline Oakes, Practice the Pause: Jesus’ Contemplative Practice, New Brain Science, and What It Means to Be Fully Human (Minneapolis, MN: Broadleaf Books, 2023), 190, 191, 193.