Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Moudrost mystiků Richard Rohr se s vámi podělí o to, jak nás studium mystiků může proměnit a pomoci nám naplnit potřeby dnešní doby: Žijeme v době krize i příležitostí. I když existuje mnoho důvodů k úzkosti, stále mám naději. Lidé na Západě, včetně křesťanů, znovu objevují hodnotu neduality: způsob myšlení, jednání, smiřování, překračování hranic a budování mostů založený na vnitřní zkušenosti s Bohem a Božím Duchem, který se pohybuje ve světě. Neodhazujeme racionální mysl, ale přidáváme neduální, mystické, kontemplativní vědomí. Když máme obojí, jsme schopni vidět šířeji, hlouběji, moudřeji a s láskou. Můžeme spolupracovat na tvůrčích řešeních dnešních nespravedlností. [1] Má vidění očima mystiků skutečně význam v našem rušném moderním světě? Myslím, že je nejen relevantní, ale naprosto nezbytné pro změnu úrovně našeho vědomí, kterou by mnohé náboženské tradice mohly také nazývat růstem ve svatosti nebo božským sjednocením. Jak řekl Einstein (i když nyní mými vlastními slovy), snažili jsme se řešit dnešní problémy pomocí včerejšího softwaru - který často problém vůbec způsobil. Pravidelnou praxí kontemplace se můžeme probudit do hluboké přítomnosti sjednocujícího Ducha, který nám pak dodá odvahu a schopnost čelit paradoxu, jímž vše je - včetně nás samých. Vyšší úrovně vědomí nám vždy umožňují zahrnout a pochopit více. Hlubší úrovně božského sjednocení nám umožňují odpouštět a projevovat soucit se stále větším počtem lidí, dokonce i s těmi, kteří nás přirozeně nepřitahují, a dokonce i s našimi nepřáteli. Mystikové pronikli do hlubin utrpení i lásky a vyšli z nich s hlubokým soucitem se světem a naučenou schopností rozpoznat Boha v sobě, v druhých a ve všech věcech. Pokud dokážeme číst mystiky s postojem prosté pozornosti, mohou nás poznatky a postupy, které sdílejí, vybavit hlubokým a všeobjímajícím mírem, a to i v přítomnosti mnoha druhů omezení a utrpení, které nám život nabízí. Z takového kontaktu s hlubokými řekami milosti můžeme žít svůj život z místa neodsuzování, odpuštění, lásky a tiché spokojenosti s obyčejností našeho života - s vědomím, že nyní vůbec není obyčejný!" Používáním moudrosti mystiků do našich každodenních, ba i momentálních pohledů na svět budeme schopni vnést otevřenost srdce do života, který vedeme, a do práce, kterou děláme. Pak možná právě budeme schopni rozpoznat, že i obyčejná cesta může být cestou mystika. Vše je otázkou očí a srdce. Studium mystiků a snad i alespoň malé ztotožnění se s nimi nám umožňuje vstoupit do zdánlivě prosté, ale vždy hluboké sféry těch, kteří našli svou cestu blízko Bohu a celému stvoření. Cesta mystika je na dosah. [2] Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Wisdom of the Mystics
Richard Rohr shares how studying the mystics can transform us and help us meet the needs of our times: We live in a time of both crisis and opportunity. While there are many reasons to be anxious, I still have hope. Westerners, including Christians, are rediscovering the value of nonduality: a way of thinking, acting, reconciling, boundary-crossing, and bridge-building based on inner experience of God and God’s Spirit moving in the world. We’re not throwing out our rational mind, but we’re adding nondual, mystical, contemplative consciousness. When we have both, we’re able to see more broadly, deeply, wisely, and lovingly. We can collaborate on creative solutions to today’s injustices. [1] Can seeing with the eyes of mystics really have relevance in our busy modern world? I think it is not only relevant but absolutely necessary to change our levels of consciousness, which many religious traditions might have also called growth in holiness or divine union. As Einstein said (though now in my own words), we have tried to solve today’s problems with yesterday’s software—which often caused the problem in the first place. Through a regular practice of contemplation we can awaken to the profound presence of the unitive Spirit, which then gives us the courage and capacity to face the paradox that everything is—ourselves included. Higher levels of consciousness always allow us to include and understand more. Deeper levels of divine union allow us to forgive and show compassion toward more and more, even those we are not naturally attracted to, and even our enemies. Mystics have plumbed the depths of both suffering and love, and emerged with depths of compassion for the world, and a learned capacity to recognize God within themselves, in others, and in all things. If we can read the mystics with an attitude of simple mindfulness, the insights and practices they share can equip us with a deep and embracing peace, even in the presence of the many kinds of limitations and suffering that life offers us. From such contact with the deep rivers of grace, we can live our lives from a place of nonjudgment, forgiveness, love, and a quiet contentment with the ordinariness of our lives—knowing now that it is not ordinary at all! By applying the wisdom of the mystics to our daily and even momentary outlooks, we will be able to bring open-heartedness into the lives we lead and the work we do. Then we might just be able to recognize that the ordinary path can also be the way of the mystic. It is all a matter of the eyes and the heart. Studying the mystics, and hopefully identifying with them in at least some small way, allows us into the seemingly simple yet always profound realm of those who have found their way close to God and all of creation. The path of the mystic is within our reach. [2] Fr. Richard Rohr, OFM |
[2] Adapted from Richard Rohr, introduction to What the Mystics Know: Seven Pathways to Your Deeper Self (New York: Crossroad Publishing, 2015), ix–x.