Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.

Pavel Hrdina a Martin Šmídek
| Spolupráce s hořícím světem: týdenní shrnutí Neděle Pondělí úterý Středa čtvrtek Pátek Druhý týden cvičení Znovuzískání naší pozornosti Buddhistický učitel Oren Jay Sofer se zamýšlí nad tím, jak se vyrovnáváme s utrpením světa: Jak čelit výzvám a jak se moudře rozhodovat? Skutečně se s něčím setkat znamená setkat se s tím s vědomím, vstoupit s tím do vztahu a přiměřeně reagovat. Jak reagujeme, když se setkáváme s bolestí, smutkem a nespravedlností? Stáváme se zlomenými, rozhořčenými, ztracenými nebo ustrnulými? Vrháme se do hněvu, strachu nebo nenávisti a přiléváme olej do ohně? Nebo jsme schopni najít rovnováhu a jasnost, abychom se s utrpením našeho světa setkali s něhou, moudrostí a dovedným jednáním? Sofer doporučuje začít s uzemňující praxí pozornosti. Rozplétání zranění, které si neseme, a hledání svého místa v hořícím světě začíná tam, kde se nacházíme. Zaměřením pozornosti začínáme trénovat srdce. Stejně jako zelený výhonek proráží beton, pozornost prolamuje fasádu minulosti, abychom nebyli vězni svých zvyků nebo naprogramování kultury.... .Kontemplativní praxe je jedním z mocných způsobů, jak znovu získat pozornost. Opřete svou pozornost o kotvu, domovskou základnu pro meditaci, jako je dech, vjem, obraz, zvuk nebo mantra. Kotva je primární meditační objekt, který pomáhá ustálit pozornost a omezit bloudění mysli, podobně jako kotva u lodi..... Tento mentální úkon - rozpoznání, že se pozornost zatoulala, a její následné vědomé přesměrování - posiluje vaši schopnost věnovat pozornost a rozvíjí řadu dalších dovednostních vlastností, včetně trpělivosti, laskavosti a soustředění.... .Čím více tuto kvalitu pozornosti pěstujete, tím více si budujete vnitřní zdroje. Nenabádám vás, abyste se vyhýbali bolestné realitě života a dívali se jen na to, co je povznášející. Jde o to, abyste posílili svou schopnost vybírat si, čemu se budete věnovat. Pak - když se obrátíte tváří v tvář bolesti, trápení a těžkostem - místo abyste se cítili bezmocní nebo demoralizovaní, budete mít více energie, sebedůvěry a jasnosti, abyste se s výzvou vyrovnali. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Engaging with a World on Fire: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Two Practice Reclaiming Our Attention Buddhist teacher Oren Jay Sofer considers how we engage with the world’s suffering: How do we meet our challenges and choose wisely? To truly meet something is to encounter it with awareness, enter into relationship with it, and respond appropriately. How do we respond when we contact pain, sorrow, and injustice? Do we become broken, embittered, lost, or frozen? Do we lash out in anger, fear, or hatred, adding fuel to the fire? Or are we able to find the balance and clarity to meet the suffering of our world with tenderness, wisdom, and skillful action? Sofer recommends beginning with the grounding practice of attention. Unraveling the hurt we carry and finding our place in a world on fire start wherever we are. Directing attention begins to train the heart. Like a green shoot breaking through concrete, attention cracks the façade of the past so we are not prisoners of our habits or the programming of culture.… Contemplative practice is one powerful way to reclaim attention. Rest your attention with an anchor, a home base for meditation such as the breath, a sensation, an image, a sound, or a mantra. An anchor is a primary meditation object to help steady your attention and limit mind-wandering, like an anchor for a ship.… This mental action—recognizing that attention has wandered and then consciously redirecting it—strengthens your capacity to pay attention and develops a host of other skillful qualities, including patience, kindness, and concentration.… The more you cultivate this quality of attention, the more you build inner resources. I am not encouraging you to avoid the painful realities of life and look only at what’s uplifting. The idea here is to strengthen your capacity to choose what you attend to. Then—when you turn to face pain, distress, and hardship—instead of feeling helpless or demoralized, you will have more energy, confidence, and clarity to meet the challenge. Fr. Richard Rohr, OFM |