Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Pád vzhůru: Druhá polovina života: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Čtyřicátý šestý týden cvičení Prohloubení v laskavosti Hospicová pracovnice a psychoterapeutka Kathleen Dowling Singhová (1946-2017) vyučovala, jak se v druhé polovině jejího života prohlubovala duchovní praxe nabízení milující laskavosti sobě i druhým: Další věcí, která je patrná, je proměna mého vztahu k praxi metta - praxi láskyplné laskavosti nejprve k sobě samé, rozšiřující se pak i na ostatní, a to prostřednictvím vnitřního splynutí s myšlenkami: "Kéž jsem (ty) šťastný. Ať se mám (ty) dobře. Ať jsem (ty) klidný a v pohodě." Pamatuji si, jak jsem si několikrát poprvé sedl, abych cvičil metta, a narazil jsem na silný odpor v mysli. Představte si to - odpor k tomu, abych si nabídl štěstí, zdraví, klid a pohodu. Tím odporem bylo přesvědčení o mé nehodnosti, přesvědčení, že si ještě nezasloužím být šťastná nebo že jsem si ještě "nezasloužila" být klidná. Bylo smutné a zároveň ohromující uvědomit si odpor všech těchto hlubokých, škodlivých a vyčerpávajících přesvědčení. A samozřejmě, že má laskavá přání pro druhé byla poněkud povrchní, ne zcela autentická, když jsem je nedokázala udržet ani pro sebe. Postupně jsem začal spočívat na nezaujatém místě klidu, kde bylo dost jasno na to, abych viděl příběhy, které daly vzniknout těmto mylným přesvědčením, a - jen pozorováním, jen pohledem - se začaly rozptylovat. Po nějaké době jsem se sám sobě zasmál, když jsem viděl, jak jsem se zasekl. Metodická praxe začala probíhat z nového místa - skutečně spočívat v milující laskavosti. Moje modlitba: "Kéž je tento prostor, kterému říkám já , šťastný, dobrý, bezpečný, klidný a v pohodě." Existuje hlubší místo - bližší esenciální přirozenosti, méně naplněné myšlenkami ega -, které uchovává záměry a přání. Je to milost. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Falling Upward: The Second Half of Life: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Forty-Six Practice Deepening in Lovingkindness Hospice worker and psychotherapist Kathleen Dowling Singh (1946–2017) taught how her spiritual practice of offering loving-kindness to herself and others deepened in the second half of her life: Another thing that is noticeable is the transformed nature of my relationship with metta practice—a practice of loving-kindness for self, at first, extending then to others, through the inner merging with the thoughts: “May I (you) be happy. May I (you) be well. May I (you) be peaceful and at ease.” I remember the first few times I sat to do metta practice and found powerful resistance in my mind. Imagine that—resistance to offering myself happiness and wellness and peace and ease. The resistance was the belief in my unworthiness, my conviction that I didn’t yet deserve to be happy or hadn’t yet “earned” being peaceful. It was both sad and stunning to become aware of the resistance of all those deep, damaging, draining beliefs. And, of course, my kind wishes for others were a bit shallow, not really authentic, when I couldn’t even hold them for myself. Gradually I began to rest in a dispassionate place of stillness where there was enough clarity to see the stories that gave rise to those mistaken beliefs and—just observing, just looking—they began to dissipate. After a while, it made me laugh to myself to see how stuck I’d been. Metta practice began to happen from a new place—actually resting in loving-kindness. My prayer: “May this space I call me be happy, well, safe, peaceful, and at ease.” There is a deeper place—closer to essential nature, less filled with ego’s thoughts—that holds the intentions and wishes. It is grace. Fr. Richard Rohr, OFM |
Kathleen Dowling Singh, The Grace in Living: Recognize It, Trust It, Abide in It (Somerville, MA: Wisdom Publications, 2016), 81–82, 83.