Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Bůh, který je matkou Teoložky Grace Ji-Sun Kimová a Susan Shawová popisují, jak může inkluzivní a pečující charakter mateřského Boha poskytnout útěchu zejména těm, kdo jsou zranění nebo zranění: Mateřství je něco, co mohou dělat lidé všech pohlaví, když druhým nabízejí lásku, podporu, péči a vedení. Proto může být pouhé nahrazení obrazů Boha Otce Bohem Matkou kontraproduktivní. Koneckonců, pozemské matky, stejně jako pozemští otcové, nás mohou nechat dole..... Místo toho vnímáme "mateřství" spíše jako činnost než jako bytost. Mateřský Bůh nás rodí a dává nám život. Mateřský Bůh nás živí a poskytuje nám útočiště, když ho potřebujeme. Lukáš 13,34 říká: "Kolikrát jsem chtěl shromáždit tvé děti, jako slepice shromažďuje své potomstvo pod svá křídla, a ty jsi nechtěla!" (Lk 13,34). Jako slepice shromažďuje své potomstvo, tak nás mateřský Bůh chrání pod svými křídly. Když se cítíme osamělí a zlomení, Bůh nám poskytuje útočiště pro naši zlomenost, ztrátu a utrpení. Ti, kdo trpí následky sexuálního násilí, se mohou obrátit na Matku Boha, aby nás zavinula do své náruče a poskytla nám věčnou lásku a podporu. V hebrejské Bibli je Duch zapsán v hebrejském ženském rodě jako ruach, který plodí život ve stvoření (Genesis 1,2). V Novém zákoně je pneuma řecký výraz pro Ducha, který dává život..... Duch dává život a je stvořitelským a mateřským Bohem, který plodí narození Ježíše a nových údů Kristova těla. Bůh Duch nás vzdaluje od tradičních patriarchálních představ o Bohu a posouvá nás k celistvému, všeobjímajícímu chápání Boha. [1] Karen Baker-Fletcherová nabízí další mateřské metafory pro Boha v hebrejské Bibli: Mateřské metafory a metafory pro Boha čerpané z přírody se vyskytují v několika pasážích hebrejského a křesťanského Písma..... Bůh je jako orlí matka, která chytá a nosí svá mláďata na svých velkých, silných křídlech, dokud se nenaučí volně létat sama (2 Mojž. 19,4; Dt 32,11). Bůh pracuje jako rodící žena v Boží lásce ke stvoření (Iz 42,14). V Iz 49,15 je Bůh jako matka, která nemůže zapomenout na své děti, a funguje tak jako vzor pro lidské mateřství a rodičovství.... V knize Exodus i jinde je Bůh El Šaddaj, Bůh hory nebo Bůh všemohoucí [Genesis 17,1; Exodus 6,3; Job 8,5]..... V hebrejském originále zní tato věta jednoduše "Bůh hory". V hebrejštině má slovo šaddaj více než jeden význam. Je to také slovo pro "hruď"..... El Šaddaj je tedy nejen mocný, velkolepý a úžasný jako hora, ale také mocně pečující, něžný a milující jako dar matky, který sdílí ze svého lůna. Za jejími ňadry se skrývá její srdce a plíce - síla života a dechu. Bůh je jako matka. El Šaddaj je Bůh hory a Bůh, který je jako mateřské ňadro, mocný a zároveň důvěrně pečující.[2] Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | A Mothering God
Theologians Grace Ji-Sun Kim and Susan Shaw describe how the inclusive and nurturing character of a Mothering God can provide comfort, especially for those who are wounded or hurt: Mothering is something people of all genders can do when they offer love, support, nurturance, and guidance to others. Therefore, simply replacing images of God the Father with God the Mother may be counterproductive. After all, earthly mothers, like earthly fathers, can let us down…. Instead, we see “mothering” as an action rather than a being. The Mothering God gives birth to us and gives us life. The Mothering God nurtures us and provides shelter when we need it. Luke 13:34 says, “How often have I desired to gather your children together as a hen gathers her brood under her wings, and you were not willing!” As a hen gathering her brood, the Mothering God protects us under her wings. When we feel alone and broken, God provides shelter for our brokenness, loss, and suffering. Those who suffer from the effects of sexual violence can turn to the Mothering God to wrap us in her arms to provide everlasting love and support. In the Hebrew Bible, the Spirit is written in the Hebrew feminine as ruach, who brings forth life in creation (Genesis 1:2). In the New Testament, pneuma is the Greek word for the Spirit who gives forth life…. The Spirit gives life and is the creative and maternal God who brings forth the birth of Jesus and the new members of the body of Christ. The Spirit God moves us aways from traditional patriarchal notions about God and moves us toward a wholistic, all-embracing understanding of God. [1] Karen Baker-Fletcher offers additional maternal metaphors for God in the Hebrew Bible: Mother metaphors and metaphors for God drawn from nature are present in several passages of Hebrew and Christian scripture…. God is like a mother eagle who catches and bears its young on her large, strong wings until they learn to fly freely on their own (Exodus 19:4; Deuteronomy 32:11). God labors like a woman in childbirth in God’s love for creation (Isaiah 42:14). In Isaiah 49:15, God is like a mother who cannot forget her children, thus functioning as a model for human motherhood and parenting…. In the book of Exodus and elsewhere, God is El Shaddai, God of the mountain or God Almighty [Genesis 17:1; Exodus 6:3; Job 8:5]…. In the original Hebrew, the phrase simply reads “God of the mountain.” In Hebrew, the word shaddai has more than one meaning. It is also the word for “breast”…. Therefore, El Shaddai is not only as mighty, grand, and awesome as a mountain but as powerfully nurturing, gentle, and loving as a mother’s gift, shared from her bosom. Behind her bosom, lie her heart and lungs—the power of life and breath. God is like a mother. El Shaddai is God of the mountain and God who is like a mother’s bosom, mighty and intimately nurturing at once. [2] Fr. Richard Rohr, OFM |
[2] Karen Baker-Fletcher, Dancing with God: The Trinity from a Womanist Perspective (Chalice Press, 2006), 58, 59.