Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Slzy věcí: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Desátý týden cvičení Anglikánská mystička a spisovatelka Maggie Rossová nám připomíná, že slzy jsou božským darem a znamením Boží přítomnosti a milosti: Dar slz je často znamením Boží přítomnosti, když se cítíme nejvíce opuštění, zapomenutí a osamocení.... Nelze dostatečně zdůraznit, že dar slz je darem. Stejně jako každý jiný dar jej lze přijmout nebo odmítnout. Ačkoli jej nelze vynutit ani s ním manipulovat, lze jej, stejně jako ustavičnou modlitbu, jejíž je součástí, pěstovat. Je to "okolní" milost. Není zvláštním vlastnictvím duchovní elity, ale je vždy k dispozici a čeká, až nás najde vnímavé. Je to nevýslovný dar a jedním z jeho poznávacích znamení je, že nás vždy odvádí od našeho já, i když nás osvěcuje. Slzy a kontemplace (obě slova jsou synonyma) jsou dary, a oba dary hlubokého setkání s Ohněm, který slzy rozpalují a solí celou naši bytost. Dar slz osvobozuje a je znamením osvobození jak od kontroly, tak od strachu, z něhož kontrola pramení, a touhy po bezpečí, které nám naše strachy nabízejí, a touhy snažit se kontrolovat, abychom se cítili bezpečně. Právě lásce k Bohu a zpočátku děsivé svobodě nás tento dar otevírá, svobodě stát se součástí všesvatého JÁ JSEM, být vylití skrze.... Lacrimae rerum:
| The Tears of Things: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Ten Practice Anglican mystic and writer Maggie Ross reminds us that tears are a divine gift and a sign of God’s presence and grace: The gift of tears is often a sign of the presence of God when we feel most abandoned, forgotten, and alone.… It cannot be emphasized enough that the gift of tears is a gift. Like any other gift, it can be accepted or rejected. While it cannot be forced or manipulated it can, like unceasing prayer of which it is a part, be nurtured. It is an “ambient” grace. It is not the special possession of a spiritual elite but always available, waiting to find us receptive. It is an ineffable gift, and one of its distinguishing marks is that it always points us away from our selves even as it illuminates our selves. Tears and contemplation (the two are synonymous) are gifts, and both gifts of a deep encounter with Fire that tears ignite and salt through our whole being. The gift of tears frees and is a sign of being freed both from control and from the fear from which control springs, and the desire for the safety our fears offer us and the desire to try to control in order to feel secure. It is to the love of God and an initially terrifying freedom that this gift opens us, the freedom to become part of the all-holy I AM, to be poured-out-through.… Lacrimae rerum: the tears in things; the creation that bursts with the potency of transfiguration bleeds also with the tears of its redemptive Creator. Deep calls to deep; not some sentimental “might have been” but a divine call to a reality whose density of holiness can be seen only through the veil of tears. Fr. Richard Rohr, OFM |