Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Veřejné mystiky Doktorka Barbara Holmesová popisuje, co znamená být "veřejným mystikem", tedy někým, koho zkušenost s božstvím vede k tomu, aby jednal ve prospěch ostatních: V lidském duchu je zdroj obnovy, odvahy a vynalézavosti, který nás vybavuje k naplnění našeho účelu zde na zemi. Howard Thurman tuto mocnou niternost označuje jako "zvuk pravého nitra". Tento hluboce kontemplativní pramen posiluje jednotlivce i celá společenství při hledání svobody.... Když jsem vyrůstal, většina mystiků, s nimiž jsem se seznámil, pocházela z evropské linie. Přestože mě jejich poselství o víře, osobní spáse a Boží lásce dodnes obdarovávají, potřeboval jsem víc. Potřeboval jsem vůdce, kteří by povznášeli a chránili komunitu; chtěl jsem vidět ženy a muže, kteří vypadají jako já, jak vedou tažení za svobodu.... V knize Radost nevyslovitelná, označuji veřejné mystiky za vůdce, kteří ztělesňují nevýslovné a zároveň se věnují všedním věcem, za ty, kteří hostí transcendentní, mystické i všední a zároveň se věnují pragmatickým činům usilujícím o spravedlnost. [1] Spirituální ředitelka Therese Taylor-Stinsonová prosazuje Harriet Tubmanovou jako vzor "veřejné mystičky": Stejně jako maminka Harriet se musíme naučit přijímat cesty našich předků, spojit se s Nejvyšším a najít vnitřní svobodu, abychom se mohli podílet na vedení našich lidí, našich komunit - obyvatel této planety - ke svobodě a novému způsobu bytí.... Všichni můžeme být mystiky. Všichni bychom měli vědět, že naše mystické dary jsou určeny k tomu, abychom je využili ve společenství. Náš vztah k Nejvyššímu se projevuje naším veřejným zájmem o lásku k bližním. Sestra Harriet k nám stále promlouvá spolu s dalšími předky. Stejně jako Harriet na svých cestách za svobodou čerpala z mnoha mystických zdrojů, aby odpověděla na zvuk pravého v sobě a povzbudila vnitřní svobodu svých svěřenců, když je vedla k fyzickému osvobození z brutálního zotročení, musíme i my být v souladu se zdroji, které máme dnes k dispozici, a s nutností citové svobody, abychom vůbec mohli využívat práva fyzické svobody. Mystika nás vyzývá k Ubuntu ("Jsem, protože jsme"). To nám dává úkol stát se veřejnými mystiky, abychom všichni vydrželi…. Pojďte se mnou po mostě ke svobodě a nezapomeňte cestou vidět a zažít krásné vodopády lásky, míru, krásy a společenství! [2] Barbara Holmes přeloženo DeepL | Public Mystics
Dr. Barbara Holmes describes what it means to be a “public mystic,” someone whose experience of the divine leads them to take action on behalf of others: There is within the human spirit a source of renewal, courage, and ingenuity that equips us to fulfill our purpose here on earth. Howard Thurman refers to this powerful interiority as “the sound of the genuine within.” This deeply contemplative wellspring strengthens both individuals and entire communities as they seek freedom…. When I was growing up, most of the mystics that I was introduced to were of European lineage. Although their messages of faith, personal salvation, and the love of God continue to bless me to this day, I needed more. I needed leadership that lifted and protected the community; I wanted to see women and men who looked like me leading freedom’s charge…. In Joy Unspeakable, I refer to public mystics as leaders who embody the ineffable while attending to the ordinary, those who host the transcendent, the mystical, and the mundane while engaged in pragmatic justice-seeking acts. [1] Spiritual director Therese Taylor-Stinson upholds Harriet Tubman as a model of a “public mystic”: Like Mama Harriet, we must learn to embrace the ways of our ancestors, connect with the Supreme, and find the internal freedom to do our part to lead our people, our communities—the inhabitants of this planet—to freedom and a new way of being…. We can all be mystics. We should all know our mystical gifts are meant for our use in community. Our relationship with the Supreme is evidenced through our public interests in loving our neighbors. Sister Harriet is still speaking to us, along with other ancestors. Just as Harriet, in her treks to freedom, drew on many sources of the mystical to answer the sound of the genuine in herself, encouraging internal freedom in her charges as she led them to be physically free from brutal enslavement, we too must be in tune with the resources available to us today and the necessity for emotional freedom to even enjoy the rights of physical freedom. The mystical calls us to Ubuntu (“I am because we are”). That gives us the charge to become public mystics so that we may all endure…. Come with me across the bridge to freedom, and don’t forget to see and experience the beautiful falls of love, peace, beauty, and community along the way! [2] Barbara Holmes |
[2] Therese Taylor-Stinson, Walking the Way of Harriet Tubman: Public Mystic and Freedom Fighter (Broadleaf Books, 2023), 152, 153–154.