Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Postavte se proti násilí Domácí násilí a zneužívání ze strany partnerů je někdy neviditelné, protože vše vypadá normálně. Protože neexistuje jeden typ oběti týrání, často jsou lidé týráni a my o tom nemáme tušení.....Pak jsou chvíle, kdy to víme, ale přesto děláme, že to nevidíme..... Přátelé v tomto úryvku, kteří věděli, že jejich přítel potřebuje pomoc, se neotočili jinam, ale šli pro něj, aby mu pomohli. V kázání o uzdravení ochrnutého muže (Lukáš 5,17-25) reverendka Kamilah Hall Sharpová vyzývá církev, aby podporovala ty, kteří trpí hrůzami domácího násilí: Tady [ochrnutý muž] nemůže svobodně chodit, je závislý na druhých a je odsunut na okraj společnosti, protože v této společnosti většina lidí věřila, že pokud je s vámi něco v nepořádku, je to proto, že jste zhřešili. Něco jste udělali špatně nebo vaši rodiče udělali něco špatně. Jakou bolest musí člověk cítit, když mu řeknou, že jediný důvod, proč se vám to děje, je ten, že jste udělali něco špatného. Jakou bolest musí člověk cítit, když si to zvnitřní a začne tomu věřit. Tady s tím žije a jeho přátelé ho teď vedou, aby mu pomohli…. Nevím, jestli je ten muž požádal, nebo to byl nápad přátel. Vím jen to, že ho teď kamarádi odvádějí. To mi říká dvě věci: (1) Přátelé museli být ochotní ho vzít a (2) muž musel být ochotný tam jít. Víte, pro nás to znamená, že jako komunita musíme být ochotni pomáhat těm, kteří to potřebují, a ti z nás, kteří byli zneužiti, musí být ochotni pomoc přijmout. Jak by to vypadalo, kdybychom byli přáteli snižujícími naši sestru před Ježíšem? Jak by to vypadalo, kdybychom jako společenství přišli kolem našich lidí v nouzi a řekli: "Příteli, mám tě v této nouzi"? Jak církev vytváří prostor, kde se lidé cítí dostatečně bezpečně a pohodlně, aby přišli a řekli: "Potřebuji pomoc, jsem v nebezpečí?" Ostrý potvrzuje Boží přání, aby všichni byli uzdraveni a aby jim bylo pomoženo. Po tak dlouhou dobu jsme oběti domácího násilí zklamávali…. Prosím, poslouchejte mě, když říkám toto: nevěřím, že Bůh chce, aby kdokoli z nás zůstával ve vztahu, kde je zneužíván, ať už je ženatý nebo ne. Věřím, že Bůh nás miluje příliš na to, aby chtěl, abychom byli zneužíváni. Bůh nechce, aby to, co Bůh stvořil a o čem řekl, že je stvořeno podivuhodně a s bázní, bylo jakkoli poškozeno. A my jako církev, jako Ježíšovi následovníci, bychom neměli chtít, aby byl někdo zneužíván kvůli tomu, aby zůstal v manželství..... Musíme být ochotni pomáhat.... Myslím, že někdy zapomínáme, že jsme Ježíšovýma rukama a nohama. Můžeme lidem ukázat nebo je odvést, aby se jim dostalo pomoci, kterou potřebují. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Stand Up Against Violence
The thing about domestic violence and intimate partner abuse is sometimes we don’t see it because everything appears normal. Because there is no one type of abuse victim, often people are being abused and we have no idea…. Then there are times when we do, yet we pretend not to see…. The friends in this passage who knew their friend needed help did not turn the other way; they instead went and picked him up to get him some help. In a sermon on the healing of the paralyzed man (Luke 5:17–25), Rev. Kamilah Hall Sharp challenges the church to support those who are suffering from the terrors of domestic abuse: Here [the paralyzed man] is unable to walk around freely, depending on others, and being marginalized because in this society most people believed if something was wrong with you, it was because you sinned. You did something wrong or your parents did something wrong. The pain one must feel to have been told the only reason this is happening to you is because of what you did wrong. The pain one must feel when they internalize this and begin to believe it. Here he is living with this, and his friends now are taking him to get help…. I don’t know if the man asked them or if it was the friends’ idea. What I do know is the friends are now taking him. That tells me two things: (1) The friends had to be willing to take him, and (2) the man had to be willing to go. See, what that means for us is as a community we have to be willing to help those in need and those of us who have been abused must be willing to take help. What would it look like if we were the friends lowering our sister before Jesus? What would it look like if we came as a community around our people in need and said, “My friend, I got you in this time of need”? How does the church create a space where people feel safe and comfortable enough to come and say, “I need help; I’m in danger”? Sharp affirms God’s desire that all be healed and helped. For so long, we have failed victims of domestic violence…. Please hear me when I say this; I do not believe God wants any of us to stay in a relationship where we are being abused, married or not. I believe God loves us too much to want us to be abused. God does not want what God has created and said is wonderfully and fearfully made harmed in any way. And as the church, as followers of Jesus, we should not want anyone to be abused for the sake of staying married…. We must be willing to help…. I think we sometimes forget we are the hands and feet of Jesus. We can show or take people to get the help they need. Fr. Richard Rohr, OFM |