Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Ježíšův uzdravující dotek Přišel k němu malomocný a prosil: "Chceš-li, můžeš mě očistit."Ježíš pohnut soucitem vztáhl ruku, dotkl se ho a řekl mu: "Já si vybírám. Buď čistý!" -Mark 1:40-41 Žena biblistka Dr. Stephanie Buckhanon Crowderová popisuje společenskou ostrakizaci způsobenou kožními chorobami v Ježíšově době: Leprosou se označovala celá řada nemocí od plísně domácí po pásový opar, od lupénky po takzvanou Hansenovu chorobu (novodobé malomocenství). Společným příznakem bylo popraskání kůže. Výsledná nečistota a s ní spojené stigma bránily nakažené osobě v plnohodnotném zapojení do společnosti. Pro člověka, který nyní hledá lék u Ježíše, je tato společenská překážka stejně škodlivá jako fyzická nemoc. [1] Biblický učenec Walter Brueggemann zdůrazňuje, že všichni potřebujeme Ježíšův uzdravující dotek: [Ježíš] se ho dotkl. Vložil svou silnou ruku do bolavé kůže. Riskoval, že se dotkne nakažlivé kůže, a tím učiní i sebe společensky nepřijatelným a rituálně nečistým. To vše riskoval ve svém soucitu. A vypravěč říká: "Okamžitě! Malomocenství ho opustilo a on se stal čistým.”… Teď už vím, že to není váš příběh. Předpokládám, že jste na tom stejně jako já; nikdo z vás pravděpodobně malomocenství nemá. Ale malomocenství se v Bibli stává metaforou pro nejrůznější nemoci a poruchy. Někteří z vás jsou možná HIV pozitivní a považují to za společenskou nemoc, která je stigmatizovaná, podobně jako malomocenství. Někteří z vás mohou mít závislost, která nad vámi má moc, podobně jako malomocenství. Někteří z vás mají těžké manželství nebo jsou na pokraji neúspěšného manželství, hodně jako malomocenství. Někteří z vás mají narušené vztahy s dítětem nebo rodičem, hodně jako malomocenství. Někteří z vás udělali špatná rozhodnutí a přáli byste si je vrátit zpět, ale nemůžete najít způsob, hodně jako malomocenství.... Vezměte si tento seznam a rozšiřte ho směrem k sobě. A vše zařaďte pod písmeno "L" jako malomocenství. Malomocenství je hrozba, která může zničit svět, ... protože taková nemoc překonává všechny překážky a nechává všechny v ohrožení. Brueggemann si představuje ty, které Ježíš uzdravil, jak zpívají Žalm 30,5: "Pláč může trvat celou noc, ale radost přijde ráno." Mnoho malomocných zůstává ještě v noci. Čekají však na ráno, kdy přijde uzdravení. Tato víra ... Ježíše a církve není morálním kodexem, ideologií nebo hádkou. Je to spíše představení proměny, kdy se staré stává novým, ztracené nalezené, mrtvé oživené. A celý vesmír je naplněn zpěvem bývalých klevetníků, Božích svatých, kteří dosvědčují, že od svatého Boha jsou dány dary, které tvoří život. [2] Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Jesus’ Healing Touch
A leper came to him begging…, “If you choose, you can make me clean.” Moved with pity, Jesus stretched out his hand and touched him and said to him, “I do choose. Be made clean!” —Mark 1:40–41 Womanist biblical scholar Dr. Stephanie Buckhanon Crowder describes the social ostracization caused by skin disease in Jesus’ time: Leprosy was the term for a range of diseases from house mold to ringworm, from psoriasis to what is termed Hansen’s disease (modern-day leprosy). The common symptom was the breaking of the skin. The resulting impurity and the stigma that went with it prevented the infected person from fully participating in society. For the man who now seeks a cure from Jesus, this social barrier is as damaging as the physical malady. [1] Biblical scholar Walter Brueggemann emphasizes that we are all in need of Jesus’ healing touch: [Jesus] touched him. He put his strong hand into the sore skin. He risked touching the contagious skin and thereby making himself, as well, socially unacceptable and ritually impure. He risked all of that in his compassion. And the narrator says, “Immediately! The leprosy left him, and he was made clean.”… Now I know this is not your story. I assume that you are like me; none of you likely has leprosy. But leprosy in the Bible becomes a metaphor for all kinds of diseases and malfunctions. Some of you may be HIV positive and find it to be a social disease with a stigma attached, a lot like leprosy. Some of you may have an addiction that has power over you, a lot like leprosy. Some of you are in a tough marriage or at the brink of a failed marriage, a lot like leprosy. Some of you have broken relations with a kid or a parent, a lot like leprosy. Some of you have made bad decisions, and wish you could undo them, but cannot find a way, a lot like leprosy…. Take that list, extend it toward yourself. And slot it all under “L” for leprosy. Leprosy is the threat that may undo the world, … because such a disease overrides all barriers and leaves all under threat. Brueggemann imagines those healed by Jesus singing Psalm 30:5, “Weeping may linger for the night, but joy comes in the morning.” A lot of lepers are still in the night. But they wait for the morning when comes healing. This faith of … Jesus and the church is not a moral code or an ideology or a quarrel. It is rather a performance of transformation, of old made new, of lost found, of dead made alive. And the whole cosmos is filled with the singing of ex-lepers, the saints of God who attest that gifts from the holy God are given that make for life. [2] Fr. Richard Rohr, OFM |