Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Léčení nad rámec léčby Aktivistka za práva osob se zdravotním postižením a autorka Amy Kennyová zpochybňuje důsledky Ježíšova uzdravení "slepce" v knize Jan 9, kterého označuje jako Zach neboli Zachariáš, což znamená "Bůh si vzpomíná" .Zach je mnohem víc než jeho slepota.... Strukturálně se [Jan 9] nezaměřuje na fyzickou stránku, ale na něco hlubšího a bohatšího, co Ježíš Zachovi nabízí. Je pravda, že Ježíš v rámci své služby uzdravoval lidská těla, ale tato pasáž je často nesprávně vykládána tak, že utvrzuje představu, že postižení lidé potřebují ke své úplnosti fyzickou úpravu. V Ježíšově službě nejde jen o fyzické vyléčení, ale o celostní uzdravení. Dnes obvykle považujeme nemoc (a někdy i postižení) za biologickou, přičemž západní medicína je nastavena tak, aby nemoc přímo.... vyhledávala a léčila. Lidé v Ježíšově době uvažovali o uzdravování v mnohem širších souvislostech. Mluvili o uzdravení jako o obnově vztahů a začlenění člověka zpět do společenského a náboženského systému. Řecké slovo, které se v Písmu často používá pro uzdravení, je sozo, což znamená "uzdravit" nebo "zachránit". Je to stejné slovo, které se používá, když se mluví o spasení. Ježíšovo uzdravení se netýká čistě fyzické změny, ale obnovení správného vztahu mezi lidmi a Bohem a, doufejme, i mezi jednotlivci a společenstvím. Uzdravení umožňuje lidem vzkvétat. Moderní medicína stále uznává rozdíl mezi léčením a uzdravením. Léčení je fyzický proces.... [Léčení] se zaměřuje na obnovu mezilidských, sociálních a duchovních rozměrů. Je zdlouhavé a trvalé, protože jde o proces, kdy se člověk stává celistvým.... .Zachovi se dostalo fyzického uzdravení ... když vyšel z bazénu schopen vidět, ale jeho skutečné uzdravení nastává až mnohem později v kapitole, kdy prohlašuje: "Pane, věřím" a klaní se Ježíši (9,38). To je okamžik, kdy je díky rozhovoru s živým Bohem obnoven a konečně se může dostat na místo uctívání, z něhož byl vyloučen. Ježíš vždy boří hranice, které si klademe, a zde Ježíš odhaluje zbytečné bariéry vyloučení z království. Každý je nyní vítán u stolu! Kenny píše o plnosti Božího obrazu, která se nachází v rozmanitosti fyzických a duševních schopností lidí: Předpokládat, že mé postižení musí být vymazáno, abych mohl žít život v hojnosti, je znepokojivé nejen proto, co to vypovídá o mně, ale také proto, co to prozrazuje o lidských představách o Bohu. Jsem nositelem obrazu Alfy a Omegy. Mé postižené tělo je chrámem pro Ducha svatého. Mám mysl Krista.... Nemám mladšího Ducha svatého, protože jsem postižený. Naznačovat, že jsem něco méně než posvěcený a vykoupený, znamená potlačovat Boží obraz v mém postiženém těle a omezovat to, jak Bůh již působí skrze můj život. Možná se potřebujeme osvobodit ne od postižení, ale od představy, že omezuje mou schopnost předvádět církvi Boží záři. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Healing Beyond the Cure
Disability rights activist and author Amy Kenny challenges the implications of Jesus’ healing of “the blind man” in John 9, whom she refers to as Zach or Zechariah, which means “God remembers.” Zach is so much more than his blindness…. Structurally, the focus [of John 9] is not on the physical but on something deeper and richer that Jesus offers to Zach. It is true that Jesus cured people’s bodies as part of his ministry, but this passage is often misinterpreted to perpetuate the notion that disabled people require physical modification to be complete. Jesus’s ministry is not all about a physical cure but about holistic healing. Today, we typically think of illness (and sometimes disability) as biological, with Western medicine set up to find and cure disease directly…. Folks in Jesus’s day thought about healing in much broader terms. They talked about healing as restoring relationships and integrating someone back into social and religious systems. The Greek word often used in Scripture for healing is sozo, which means “to make whole” or “to save.” It’s the same word used to talk about salvation. Jesus’s healing is not purely about a physical alteration but about reestablishing right relationship between humanity and God and, hopefully, between individuals and community. Healing allows people to flourish. Modern medicine still recognizes the difference between curing and healing. Curing is a physical process…. [Healing] focuses on restoring interpersonal, social, and spiritual dimensions. It’s lengthy and ongoing because it’s a process of becoming whole…. Zach received a physical cure … when he emerged from the pool able to see, but his true healing does not occur until much later in the chapter when he declares, “Lord, I believe,” and worships Jesus (9:38). That’s the moment he’s restored through a conversation with the living God and is finally able to reach the place of worship he’s been excluded from. Jesus is always tearing down the boundaries we put up, and here Jesus reveals the unnecessary barriers of kingdom exclusion. Everyone is now welcome at the table! Kenny writes of the fullness of God’s image found in the diversity of people’s physical and mental abilities: To assume that my disability needs to be erased in order for me to live an abundant life is disturbing not only because of what it says about me but also because of what it reveals about people’s notions of God. I bear the image of the Alpha and the Omega. My disabled body is a temple for the Holy Spirit. I have the mind of Christ…. I don’t have a junior holy spirit because I am disabled. To suggest that I am anything less than sanctified and redeemed is to suppress the image of God in my disabled body and to limit how God is already at work through my life. Maybe we need to be freed not from disability but from the notion that it limits my ability to showcase God’s radiance to the church. Fr. Richard Rohr, OFM |