Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Význam uzdravení Páter Richard Rohr se zaměřuje na Markovo evangelium, aby prozkoumal význam Ježíšovy uzdravující služby: Markovo evangelium je především evangeliem činu. Ježíš se neustále pohybuje z místa na místo, káže a uzdravuje, káže a uzdravuje. Ježíš přináší dobrou zprávu o velkém Božím obrazu do malých světů lidí a to mnohem více dělá, než o tom mluví . Ježíšovy činy a fyzická uzdravení důsledně přeuspořádávají chybné vztahy - s vlastním sebeobrazem lidí, s druhými, se společností a s Bohem, který je od nynějška vnímán jako ten, kdo je na jejich straně. Totéž platí i pro nás dnes. Nemá velký smysl si jen tak říkat: "Páni, Ježíš udělal další zázrak!". Je však velký zisk v tom, když si všimneme změněného postavení, sebepojetí, odvahy a vztahu k rodině nebo komunitě, které vyléčení vždycky přináší. To je skutečné proměňující poselství. Nepopírám, že Ježíš mohl a bezpochyby také konal fyzická uzdravení. Stále se to děje a v průběhu let jsem to viděl mnohokrát. Uzdravení a vymítání v Markově evangeliu mají zároveň především vypovídat o moci, zneužívání, vztazích, třídě, závislosti, penězích, vyloučení, postavení žen a chudých a o souvislostech mezi duší a tělem - tedy o stejných problémech, kterým čelíme i dnes. Ježíš také neuzdravuje jako odměnu za dobré chování. Obvykle se vůbec nezmiňuje o nějakých předpokladech a někdy to ani není uzdravený, ale jeho okolí, které má víru. Ani v Markově evangeliu není primární starost o posmrtný život nebo nebe. To jsme si do textu promítli my. Všechny příběhy o uzdravení jsou přítomnou starostí o lidské utrpení v tomto světě. Říkají nám, že Bůh se hluboce zajímá o tragický stav lidstva teď. Jak bychom to mohli přehlédnout? Obecně platí, že odměny a tresty jsou neodmyslitelné a aktuální. Hřích je svým vlastním trestem a ctnost je svou vlastní odměnou dnes. Ježíšova uzdravující služba odhaluje Boží solidaritu s utrpením. Všichni jsme původně stvořeni k Božímu obrazu a Ježíšova veřejná služba tento obraz vždy znovu vytváří a obnovuje. Mohli bychom říci, že to je to jediné, co dělá! Křesťané věří, že nemůžeme poznat Boží mysl, dokud neuvidíme, co Bůh konal v Ježíši, skrze něj a s ním. Proměnění lidé, stejně jako Ježíš, přirozeně proměňují ostatní. V Ježíšově službě uzdravování a exorcismu byly proměny okamžitě ověřitelné a viditelné.Skutečným poselstvím zde není lékařské vyléčení nebo to, zda by Ježíš něco takového dokázal, ale to, že (1) Bohu záleží na lidské bolesti, (2) Bůh se o ni stará v tomto světě nyní, (3) Boží působení skutečně mění lidi a (4) lidé, kteří zakusili Boží milost, jsou vybaveni k tomu, aby toto skutečné poselství předávali dál. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Significance of Healing
Father Richard Rohr focuses on the Gospel of Mark to explore the significance of Jesus’ healing ministry: The Gospel of Mark is primarily a gospel of action. Jesus is constantly on the move from place to place, preaching and healing, preaching and healing. Jesus is conveying the good news of God’s big picture into people’s small worlds, and he does this much more than he talks about it. Jesus’ actions and physical healings consistently rearrange faulty relationships—with people’s own self-image, with others, with society, and with God who is henceforth seen as on their side. The same is true for us today. There’s not much profit in just thinking, “Wow, Jesus worked another miracle!” But there is much profit in noting the changed status, self-image, courage, and relationship to family or community that the cure invariably entails. This is the real transformative message. I am not denying that Jesus could and undoubtedly did perform physical healings. It still happens, and over the years I have seen it many times. At the same time, the healings and exorcisms in Mark’s Gospel are primarily to make statements about power, abuse, relationships, class, addiction, money, exclusion, the state of women and the poor, and the connections between soul and body—the same issues we face today. Jesus also doesn’t heal as a reward for good behavior. Usually there is no mention whatsoever of any prerequisites, and sometimes it’s not even the one cured, but those around them, who have faith. Neither in Mark’s Gospel is there any primary concern about life after death or heaven. We projected that onto the text. All of the healing stories are present-tense concerns for human suffering in this world. They tell us that God cares deeply about the tragic human condition now. How could we miss this? In general, rewards and punishments are inherent and current. Sin is its own punishment, and virtue is its own reward now. Jesus’ healing ministry reveals God’s solidarity with suffering. We are all initially created in the image of God, and Jesus’ public ministry is always recreating and restoring that image. We could say that is all he is doing! Christians believe that we cannot know the mind of God until we see what God was doing in, through, and with Jesus. Transformed people, like Jesus, naturally transform others. In Jesus’ ministry of healing and exorcism, the transformations were immediately verifiable and visible. The real message here is not a medical cure or whether Jesus could do such a thing, but that (1) God cares about human pain, (2) God cares about it in this world now, (3) God’s action actually changes people, and (4) the people who have experienced God’s grace are equipped to pass on the real message. Fr. Richard Rohr, OFM |