Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Božská láska v nejisté době: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Čtyřicátý pátý týden praxe Ve světle věčnosti jsme tu opravdu jen na velmi krátkou dobu. Jsme tu nakonec kvůli jedinému: abychom se naučili milovat, protože Bůh je láska. Láska je naším původem, láska je naším základem a láska je naším osudem. - James Finley, Moudrost v době krize James Finley nás provede kontemplativní praxí, která nás ukotví v proměňující Boží lásce: V této kontemplativní praxi se posaďte a obnovte své vědomí, že sedíte v přítomnosti Boha všude kolem vás a ve vás. Při nádechu vdechujte tiché Boží "Miluji tě,", v němž se vám Bůh vylévá a zcela rozdává jako zázrak vašeho života. Když pak vydechujete, vydechujte sami sebe v lásce: "Miluji tě." A tak vydechujeme spolu s Bohem: "Miluji tě. Miluji tě. Miluji tě. Miluji tě." Ze vzájemnosti lásky se naplňuje osud a uzdravují se základy utrpení. Vztahuje se na nás láska, která se naplňuje. Když takto sedíme, vzniká utrpení. Utrpením pak může být naše dnešní úzkost a obavy o sebe, o své blízké, o svět. Když sedíme uprostřed vznikající úzkosti, když se nadechujeme, vdechujeme tuto lásku Boha, který nás miluje skrz naskrz, úzkost i všechno ostatní, nenachází v naší úzkosti žádnou překážku, miluje nás tak nevysvětlitelně navždy. Když pak vydechujeme, vydechujeme sami sebe v lásce, úzkost i všechno ostatní, k lásce, která nás miluje. To vyžaduje jemnou vytrvalost, protože úzkost se znovu objevuje. Automaticky nezmizí. Sedíme s ní, znovu se do ní opíráme a držíme se této lásky, která nás uprostřed věcí podepírá.... Tato praxe nás tedy zkušenostně zakládá v této moudrosti lásky. Tato moudrost lásky - zakotvená v praxi - nám umožňuje vyjít ven a sdílet ji s ostatními lidmi v okolnostech, v nichž se nacházíme. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Divine Love in Uncertain Times: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Forty-Five Practice In the light of eternity, we’re here for a very short time, really. We’re here for one thing, ultimately: to learn how to love, because God is love. Love is our origin, love is our ground, and love is our destiny. —James Finley, Wisdom in Times of Crisis James Finley guides us through a contemplative practice that anchors us in the transformative love of God: In this contemplative practice, sit and renew your awareness that you’re sitting in the presence of God all about you and within you. As you inhale, inhale God’s silent “I love you,” in which God is being poured out and utterly given away to you as the miracle of your very life. Then when you exhale, exhale yourself in love: “I love you.” And so, we are breathing along with God, “I love you. I love you. I love you. I love you.” From the reciprocity of love, destiny is fulfilled, and the foundations of suffering are healed. As we sit this way, suffering arises. The suffering then might be our anxiety and concerns today, for ourselves, for our loved ones, for the world. As we sit in the midst of the arising of the anxiety, when we inhale, we inhale this love of God loving us through and through, anxiety and all, finding no hindrance in our anxiety, loving us so unexplainably forever. Then when we exhale, we exhale ourselves in love, anxiety and all, to the love that loves us. This requires gentle perseverance, because anxiety arises again. It doesn’t automatically go away. We sit with it, we lean into it again, and we hold fast to this love that sustains us in the midst of things…. This practice, then, experientially grounds us in this love wisdom. This love wisdom—grounded in practice—empowers us to go out and share this with other people in the circumstances in which we find ourselves. Fr. Richard Rohr, OFM |