Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Stvořitel a stvoření: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa čtvrtek Pátek Čtyřicátý druhý týden cvičení Nic mě nevtáhne do Boží náruče tak naplno, jako když tu stojím, než svět začne šeptat. Autorka Barbara Mahany píše o náboženské výzvě všímat si Boha a chválit ho za úsvitu: Každé abrahámovské náboženství zapsalo denní východ světla do svého modlitebního kodexu, počínaje starobylým judaistickým příkazem posvětit nový den Birkot hašachar, patnácti požehnáními pro úsvit, která jsou sepsána v Talmudu a začínají poděkováním Bohu za kohoutí "schopnost rozlišovat mezi dnem a nocí". .V islámu muezzin hlídá první záblesk světla na východním obzoru a svolává všechny věřící k modlitbě za úsvitu, Fadžr, což je technicky vzato třetí výzva k modlitbě během dne, protože islámský den začíná při západu slunce.... V křesťanských mnišských modlitbách s pevně stanovenou hodinou ... se posvátná přestávka nazývá lauds, příchod světla. Bratr David Steindl-Rast ... destiluje svaté poselství lauds do představy, že každý východ slunce, každý nový začátek, je nikdy nekončícím darem. Naší odpovědí na tuto nevyžádanou laskavost je zase otázka: "Jaký dar bych mohl přinést do tohoto dne?". [1] ... Thomas Merton, který nazval první světlo "okamžikem úcty a nevýslovné nevinnosti", když ptáci v houfu začínají nejistě štěbetat a popelavý měsíc odchází, brojil proti nevšímavosti vůči vábení úsvitu: Tady je nevyslovitelné tajemství: ráj je všude kolem nás a my mu nerozumíme. Je otevřený dokořán. Meč je odňat, ale my o tom nevíme: odcházíme "jeden ke svému statku a druhý ke svému zboží". Světlo se rozsvítí. Hodiny tikají. Fungující termostaty. Kamna vaří. Elektrické holicí strojky plnící rádia statickou elektřinou. "Moudrost," volá diakon za úsvitu, ale my se toho neúčastníme. [2] O Pane, nech nás zúčastnit se. Ať neztratíme chuť jeho kouzla, ani kapku této nejsvětější hodiny. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Creator and Creation: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Forty-Two Practice Nothing draws me into the arms of God more fully than standing here before the world starts its whisper. Author Barbara Mahany writes of the religious call to notice and to praise God at dawn: Every Abrahamic religion has written the day’s rising of light into its prayer code, beginning with the ancient Judaic command to consecrate the new day with the Birkot Hashachar, fifteen blessings for the dawn spelled out in the Talmud, starting with thanks to God for the rooster’s “ability to distinguish between day and night.” In Islam, the muezzin keeps watch for the first crack of light on the eastern horizon, and beckons all believers to the dawn prayer, the Fajr, technically the day’s third call to prayer since the Islamic day begins at sundown…. In Christian monastic fixed-hour prayer … the sacred pause is called lauds, the coming of the light. Brother David Steindl-Rast … distills the holy message of lauds to the notion that each sunrise, each new beginning, is a never-ending gift. In turn, in response to this unasked-for benevolence, our reciprocity is to ask ourselves, “What gift might I bring to this day?” [1] … Thomas Merton, who called the first light “a moment of awe and inexpressible innocence,” as the birds in the bough begin their tentative chirping and an ashen moon departs, railed against inattention to dawn’s beckoning: Here is an unspeakable secret: paradise is all around us and we do not understand. It is wide open. The sword is taken away, but we do not know it: we are off “one to his farm and another to his merchandise.” Light on. Clocks ticking. Thermostats working. Stoves cooking. Electric shavers filling radios with static. “Wisdom,” cries the dawn deacon, but do we do not attend. [2] O Lord, let us attend. Let us not lose the taste of its spell, not one droplet of this holiest hour. Fr. Richard Rohr, OFM |
[2] Thomas Merton, Conjectures of a Guilty Bystander (Garden City, NY: Doubleday, 1965, 1966), 117, 118.
Barbara Mahany, The Book of Nature: The Astonishing Beauty of God’s First Sacred Text (Minneapolis, MN: Broadleaf Books, 2023), 116, 117, 119.