Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Co je to emancipace? Richard Rohr učí, že v dnešní době je zapotřebí hlubšího pochopení svobody a osvobození: Pro popis druhů svobody a osvobození, které jsou dnes potřebné, bych použil slovo "emancipace". Místo toho, abychom se soustředili pouze na osobní svobody, zaměřuje emancipace naši pozornost na systémovou úroveň svobody. S výjimkou několika málo lidí, kteří jsou plně emancipovaní, žije každý z nás uvnitř svých vlastních menších bezpečnostních systémů kultury, doby, politického názoru a dokonce i některých tichých, jemných dohod, kterých si možná ani nejsme vědomi. Politické a ekonomické svobody, jako je svoboda slova, svobodný trh a svoboda být zabezpečen a bránit se, nám mohou nabídnout jen tolik svobody, kolik jsme si sami zevnitř vydobyli. Pokud jsme nedosáhli vnitřní svobody milovat, jsme zcela závislí na vnějších systémech, které paradoxně nikdy nemohou plně poskytnout právě ty svobody, které slibují. Díky naší neschopnosti si to uvědomit jsou naše takzvané svobody velmi selektivní, třídní, často nepoctivé a přístupné předsudkům. Jsme například skutečně svobodní a dokážeme si představit, že by mohly existovat lepší alternativy k našemu systému volného trhu? Pokud se odvážíme toto téma otevřít, budeme pravděpodobně označeni za nebezpečné nebo neamerické. Dává nám naše svoboda chránit se pomocí práva na zbraně a neomezených vojenských výdajů právo a svobodu využívat naprostou většinu ekonomických zdrojů naší země k naší ochraně? I kdyby to znamenalo, že nebudeme poskytovat potraviny, zdravotní péči nebo vzdělání těm samým lidem, o kterých říkáme, že je chráníme? Když veškerou svou identitu upínáme k jedné zemi, bezpečnostnímu systému, náboženství nebo etnické skupině, nedokážeme si představit jiný způsob myšlení. Pouze občanství v mnohem větší "Boží říši" nás může osvobodit od uzavřenosti v určitých dobře skrytých, ale dohodnutých škatulkách, které jsme označili jako "svoboda". Protože se jedná o základní kulturní dohody, ve skutečnosti je jako škatulky téměř ani nepoznáváme. Takové škatulky jsou dobré, užitečné a někdy dokonce nezbytné, ale mým úkolem a úkolem křesťanské moudrosti je připomínat nám, že "jsme spoluobčané svatých a součást Boží domácnosti" (Ef 2,19). Byli jsme povoláni k tomu, abychom žili v té největší krabici ze všech, a přitom stále pracovali a prakticky žili uvnitř menších krabic společnosti. To je nutně tvůrčí a obtížné napětí, nicméně je to vlastně jediný způsob, jak se můžeme těšit ze všech úrovní svobody. "Ve světě, ale ne ze světa" byla historická fráze, kterou běžně používali mnozí křesťané, zatímco dnes má většina z nás tendenci být v systému, ze systému a pro systém - aniž by si to uvědomovala! Používejme tedy slovo emancipace k popisu hlubší, větší a děsivější úrovně svobody: vnitřní, vnější, osobní, ekonomické, strukturální a duchovní. Jistě je to úkol celého našeho života. přeloženo DeepL | What Is Emancipation?
Richard Rohr teaches that a deeper understanding of freedom and liberation are needed today: I would use the word “emancipation” to describe the kinds of freedom and liberation that are needed today. Instead of focusing on personal freedoms only, emancipation directs our attention to a systemic level of freedom. With the exception of a very few who are fully emancipated, we each live inside our own smaller security systems of culture, era, political opinion, and even some quiet, subtle agreements of which we may not even be aware. Political and economic liberties such as free speech, free markets, and the freedom to be secure and defend ourselves can only offer us as much freedom as we ourselves have earned from the inside. If we haven’t achieved the inner freedom to love, we are totally dependent on outer systems which, paradoxically, can never fully deliver the very freedoms they promise. Our inability to recognize this has made our so-called freedoms very selective, class-based, often dishonest, and open to bias. For example, are we really free to imagine that there could be better alternatives to our free-market system? We’re likely to be called dangerous or un-American if we dare broach the topic. Does our freedom to protect ourselves with gun rights and limitless military spending give us the right and freedom to use the vast majority of the economic resources of our country for our protection? Even if it means not providing food, healthcare, or education for the same people we say we are securing? When we place all our identity in our one country, security system, religion, or ethnic group, we are unable to imagine another way of thinking. Only citizenship in a much larger “Realm of God” can emancipate us from the confinement of certain well-hidden, yet agreed-upon, boxes we have labeled “freedom.” In fact, because these are foundational cultural agreements, we hardly even recognize them as boxes. Such boxes are good, helpful, and even necessary sometimes, but my job, and the job of Christian wisdom, is to remind us that “We are fellow citizens with the saints and part of God’s household” (Ephesians 2:19). We have been called to live in the biggest box of all, while still working and living practically inside the smaller boxes of society. That is a necessarily creative and difficult tension, yet it is really the only way we can enjoy all levels of freedom. “In the world, but not of the world” was the historic phrase commonly used by many Christians, whereas today most of us tend to be in the system, of the system, and for the system—without even realizing it! So, let’s use the word emancipation to describe a deeper, bigger, and scarier level of freedom: inner, outer, personal, economic, structural, and spiritual. Surely this is the task of our entire lifetime. |