Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Směrovky soucitu Teolog Allen Dwight Callahan se zamýšlí nad Ježíšovým podobenstvím o milosrdném Samaritánovi: Podobenství o milosrdném Samaritánovi (Lk 10,25-37) - snad nejznámější Ježíšovo podobenství - nám nabízí přesvědčivé ukazatele soucitu na jerišské cestě života. [1] Prvním rozcestníkem soucitu na jerišské cestě života v podobenství o milosrdném Samaritánovi je znamení anonymity. Ježíš v tomto podobenství odmítl prozradit totožnost lidí..... Příběh padlého pocestného a soucitného Samaritána je příběhem lásky, která překračuje identitu..... Je to láska, která nezkoumá reference. Je to láska, která nevyžaduje pozitivní formu identifikace. Druhým rozcestníkem soucitu na jerišské cestě života … je rozcestník altruismu. Tradiční název Ježíšova podobenství označuje ... tohoto bezejmenného poutníka bez tváře na jerišské cestě života jako "milosrdného Samaritána". Nikde v příběhu však není Samaritán nazýván "dobrým". Jazyk dobra v tomto textu zcela chybí. Biblický Bůh na nás klade mnoho požadavků..... Bůh ústy proroků požaduje, abychom byli svatí, spravedliví, milosrdní, pokorní, dokonce dokonalí. Nikoli však dobré. Existuje jen málo důkazů o tom, že Bůh chce, abychom byli dobří. To je skutečně osvobozující učení, které musí být pro některé z nás dobrou zprávou.... K rozcestníkům anonymity a altruismu existuje ještě třetí rozcestník soucitu, který vyznačuje cestu k lásce, který můžeme nazvat rozcestníkem alterity. Je to rozcestník odlišnosti … [používaný], když mluvíme o "těch lidech".… Judejci a Samaritáni sdíleli stejné starobylé tradice. Abraham, Izák a Jákob byli dávnými předky obou. Oba národy patřily ke stejné Mojžíšově smlouvě. Oběma byla zaslíbena země zaslíbení. Historie, která je rozdělovala, byla stejnou historií, která je spojovala.... V podobenství o milosrdném Samaritánovi nám Ježíš připomíná, že právě proto, že k sobě máme tak blízko, jsou naše rozdíly tak nepříjemné. Rozdíly však nikdy nejsou tak velké, jak si je představujeme. Samaritán a člověk, který se nad ním smiloval, byli nepřátelé kvůli všemu, co měli společného. Měli společného Abraháma a Palestinu, Mojžíše a Sinaj, a co je nejdůležitější, sdíleli božská přikázání lásky k Bohu a lásky k bližnímu. Samaritánova anonymita, altruismus a alterita jsou ukazateli, které poukazují právě na takovou lásku. Jeho činy nám ukázaly pro jeho dobu, pro naši dobu a pro všechny časy význam lásky. Pohlédl na padlého bližního očima soucitu. Ošetřil jeho rány drahými prostředky milosrdenství. Postaral se o něj v duchu zákona Boha, který nám přikázal milovat bližního, s nímž se setkáváme na jerišské cestě života. Jděme a jednejme stejně. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | Signposts of Compassion
Theologian Allen Dwight Callahan considers Jesus’ parable about the Good Samaritan: The parable of the Good Samaritan (Luke 10:25–37)—perhaps Jesus’ most famous parable—offers us compelling signposts of compassion on the Jericho road of life. [1] The first signpost of compassion along the Jericho road of life in the parable of the Good Samaritan is the sign of anonymity. Jesus has refused to disclose the identity of people in this parable…. The story of the fallen traveler and the compassionate Samaritan is a story of love that transcends identity…. It is a love that does not check references. It is love that does not demand a positive form of identification. The second signpost of compassion along the Jericho road of life … is the signpost of altruism. The traditional title of Jesus’ parable refers to … this nameless, faceless traveler on the Jericho road of life as “the Good Samaritan.” But nowhere in the story is the Samaritan called “good.” The language of the good is wholly absent from this text. The God of the Bible makes many demands of us…. God has demanded through the mouths of the prophets that we be holy, just, merciful, humble, even perfect. But not good. There is little evidence that God wants us to be good. This is a truly liberating doctrine, one that must be good news to some of us…. With the signposts of anonymity and altruism there is a third signpost of compassion that marks the road to love, what we may call the signpost of alterity. It is the sign of difference … [used] when we talk about “those people.”… The Judeans and the Samaritans shared the same ancient traditions. Abraham, Isaac, and Jacob were the ancient ancestors of both. Both peoples belonged to the same Mosaic covenant. The land of promise had been promised to both. The history that divided them was the same history that united them.… In the parable of the Good Samaritan Jesus reminds us that it is because we are so close to each other that our differences are so vexing. But the differences are never as great as we fancy them to be. The Samaritan and the man at his mercy were enemies because of all they had in common. They shared Abraham and Palestine, Moses and Sinai, and, most important, they shared the divine commandments to love God and to love one’s neighbor. The anonymity, altruism, and alterity of the Samaritan are the signposts that point to just such a love. His actions have shown us for his time, for our time, and for all time the meaning of love. He looked upon a fallen fellow human being with the eyes of compassion. He treated his wounds with the costly unguents of mercy. He provided for him in the spirit of the law of a God who has commanded us to love the neighbor we encounter on the Jericho road of life. Let us go and do likewise. Fr. Richard Rohr, OFM |
Allen Dwight Callahan, “Compassion: Signposts on the Jericho Road,” Radical Grace 20, no. 3 (July–August–September 2007): 12–13.