Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Boží vláda: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Třicátý první týden praxe Nikdy nevíme, jak naše drobné aktivity ovlivní ostatní prostřednictvím neviditelné struktury naší propojenosti…. V tomto nádherně propojeném světě nikdy nejde o "kritické množství". Vždy jde o kritická spojení. Buddhistická kvakerka Valerie Brownová vybízí k záměrnému a láskyplnému přístupu ke komunitě: Jako učitelka v Pendle Hill u Filadelfie stále rostu v chápání komunity. Pendle Hill je bezpečný a odvážný prostor, kde ve svých lepších dnech přináším dopředu své nejsoucitnější já. Tento soucit se spirálovitě šíří ven jako pozvání - pozvání, které nakloní ostatní, aby udělali totéž. V této komunitě se učím o spojení a o sdílení své zranitelnosti způsobem, který mě rozvíjí a rozvíjí i ostatní.... Je snadné mít idylické představy o komunitě - že je to místo, kde jsou všichni přátelští, příjemní a zdvořilí; místo, kde nejsou konflikty, spojení je snadné, nejsou tam obtížní lidé. Zjistil jsem však, že komunita je častěji o konfliktech a o tom, jak je společně překonáváme. Konflikt často odhalí něco důležitého a umožní mi ustoupit něčemu většímu a důležitějšímu, než je ochrana mých představ o tom, co je správné a co ne. Společenství mě vyzývá k tomu, abych rozpoznal svou stinnou stránku: způsoby, jakými jsem tvrdý, odtažitý, rigidní a nelítostný. Společenství mi ukazuje, kdy upřednostňuji své potřeby před ostatními, kdy se objevuji roztěkaný nebo pozdě a kdy beru ostatní jako samozřejmost. Příležitost, kterou pak dostávám, je klást si zásadní otázky: Dokážu být transparentní a nebránit se, aniž bych se zhroutil, když se ke mně tato zpětná vazba dostane? Dokážu si všimnout, pojmenovat a s otevřenou zvědavostí prozkoumat, co cítím? Dokážu sobě i druhým nabídnout laskavou pozornost bez odsuzování a obviňování? Dar komunity je zrcadlo, které se odráží zpět ke mně, které mi nabízí šanci žít lepší část sebe sama. Fr. Richard Rohr, OFM přeloženo DeepL | The Reign of God: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Week Thirty-One Practice We never know how our small activities will affect others through the invisible fabric of our connectedness…. In this exquisitely connected world, it’s never a question of “critical mass.” It’s always about critical connections. Buddhist Quaker Valerie Brown encourages an intentional and loving approach to community: As a teacher at Pendle Hill outside Philadelphia, I continue to grow in my understanding of community. A safe, brave space, Pendle Hill is where, on my better days I bring my most compassionate self forward. This compassion spirals outward as an invitation—an invitation that inclines others to do the same. In this community, I learn about connection and about sharing my vulnerability in ways that grow me, that grow others…. It’s easy to have idyllic beliefs about community—that it is a place where everyone is friendly, agreeable, and polite; a place where there is no conflict, connection is easy, there are no difficult people. What I’ve discovered, however, is that more often than not, community is about conflict and about how we together navigate it. Conflict often reveals something important, allowing me to yield to something bigger and more important than protecting my ideas around right or wrong. Community calls me toward recognizing the shadow side of myself: the ways in which I am hard, distant, rigid, and unforgiving. Community shows me when I am placing my needs before others, showing up distracted or late, and taking others for granted. The opportunity I am then given is to ask essential questions: Can I be transparent and undefended without collapsing when this feedback comes my way? Can I notice, name, and investigate with open curiosity what I am feeling? Can I offer myself and others kind attention without judgment or blame? The gift of community is the mirror that reflects back to me, that offers me a chance to live into a better part of myself. Fr. Richard Rohr, OFM |