Můžeš se tady setkat s muži, kteří usilují o to být lepšími a více autentickými.
Vytváříme jak reálný tak virtuální prostor pro setkávání.
Začalo to někdy před rokem 2000 hledáním mužské energie, spirituality i chlapské party a setkáváním v malých skupinách. Pokračovalo to inspirací dílem Richarda Rohra a jeho Rituálem pro přechod do zralé dospělosti a pokračuje to dodnes stovkami setkání v malých skupinách, víkendovými akcemi pro muže i pro otce a děti, rituály i celostátními setkáními pro stovky účastníků a mezinárodní spoluprací s hnutím mužů po celém světě.
Pro řadu z nás je podstatné přátelství s Bohem, pro všechny jsou oporou kamarádi, které tu nalezli.
Vítáme tě mezi námi a těšíme se na společné putování.
Pavel Hrdina a Martin Šmídek
Matylda z Magdeburku: Týdenní shrnutí Neděle Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek Svatá prostota Beguínky se stejně jako jejich františkánští současníci v Itálii rozhodly žít v chudobě, prostotě a službě potřebným. Otec Richard poukazuje na to, jak bychom mohli přijmout život v "chudobě" i v době dostatku a hojnosti: Pustit se vlastního malého úhlu pohledu je jádrem toho, co máme na mysli pod pojmem obrácení, ale také toho, co máme na mysli pod pojmem františkánská "chudoba". Chudoba není jen život v prostotě, pokoře, zdrženlivosti nebo dokonce nedostatku. Chudoba je, když si uvědomíme, že že já sám o sobě jsem do značné míry bezmocný a bezúčelný. Janovo evangelium to vyjadřuje poměrně důrazně, když říká, že ratolest, která nezůstává v Ježíši, "je uschlá a neužitečná" (viz Jan 15,6). Proměněné já, žijící ve spojení, už nežije v hanbě nebo popírání své slabosti, ale dokonce se raduje, protože nemusí předstírat, že je víc, než ve skutečnosti je - což je nyní víc než dost! [1] Matylda z Magdeburku toto učení opakuje: Ti, kdo chtějí vědět, ale mají málo lásky Zůstaňte navždy na počátku dobrého života.... Ti, kdo prostě milují a málo vědí jsou otevřeni velkým věcem Svatá prostota je lékařem veškeré moudrosti. Působí, že moudrý [člověk] vidí [sebe] jako pošetilého člověka, kterým [je]. Když prostota srdce přebývá v moudrosti mysli, V duši člověka vzniká mnoho svatosti. [2] Fr. Richard Rohr, OFM po DeepL upravil Martin | Mechthild of Magdeburg: Weekly Summary
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Holy Simplicity The beguines, like their Franciscan contemporaries in Italy, chose to live in poverty, simplicity, and service to those in need. Father Richard points to how we might embrace a life of “poverty,” even in times of sufficiency and abundance: Letting go of our own small vantage point is the core of what we mean by conversion, but also what we mean by Franciscan “poverty.” Poverty is not just a life of simplicity, humility, restraint, or even lack. Poverty is when we recognize that myself—by itself—is largely powerless and ineffective. John’s Gospel puts it quite strongly when it says that a branch that does not abide in Jesus “is withered and useless” (see John 15:6). The transformed self, living in union, no longer lives in shame or denial of its weakness, but even rejoices because it does not need to pretend that it is any more than it actually is—which is now more than enough! [1] Mechthild of Magdeburg echoes this teaching: Those who wish to know but have little love Remain forever at the beginning of a good life…. Those who simply love and know very little Are opened to great things. Holy simplicity is the physician of all wisdom. It causes the wise [person] to see [themself] for the foolish person [they are]. When simplicity of heart dwells in the wisdom of the mind, Much holiness results in a person’s soul. [2] Fr. Richard Rohr, OFM |
[1] Adapted from Richard Rohr, Eager to Love: The Alternative Way of Francis of Assisi (Cincinnati, OH: Franciscan Media, 2014), 71.
[2] Mechthild, The Flowing Light of the Godhead 7.43, trans. Frank Tobin (New York: Paulist Press, 1998), 312, 313.